• Tuffsa

Köpa biljetter för att sen sälja vidare

Jag är så förbenat trött på att en del folk köper upp en maxkvot biljetter till evenemang för att sedan sälja dom DYRT igen 5 min senare!

F*n, planerar man inte att gå så skit i det då. Låt de som vill se få chansen att köpa.

SATAN, va sur jag blir. Råkade ut för det i morse ännu en gång.
    1,5 timme senare hittar jag biljetter på blocket för det dubbla priset. *morr*

Det skulle bli en julklapp till sambon. Men att betala folk som vill tjäna extra på att de hann före mej i inloggningskön på ticnet det har jag ingen lust med... =(

SÅ, nu har jag gnällt av mej lite.

• Svar på tråden Köpa biljetter för att sen sälja vidare
  • Vindfall

Håller med, det är så fult gjort.

• TrailerTrash

Förstår dig..Skulle själv köpa biljetter till en konsert,nu säljs dom för 2500 spänn st på Blocket

one people, one nation, one destiny
  • Kotti

ja, det är en tuff värld vi lever i......... tänk att det finns dom som vill tjäna lite pengar, fy va fult...

• Pikku Enkeli

Tycker som dig TS...

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Une

Håller med dig TS. Jag har försökt å köpa biljett till flera konserter, men inte lyckats...

• Blondie 68

Men vet ni vad. Himla kul för dom om dom inte blir av med biljetterna. De kanske sitter med flera stycken och betalt dom. Snacka om lång näsa.
    Men synd om dom som verkligen vill ha biljetter

• Exchange

ja guuud vad hemskt att de är smarta och tjänar pengar

• Vindfall

Det är ju fult att tjäna pengar på andras bekostnad. Det handlar ju inte om affärsverksamhet, det är faktiskt inte lagligt att göra som dom gör.

Det är ju pga dom som man inte längre får köpa hur många biljetter man vill ha heller. Inom kort kommer man säkerligen också vara tvungen att köpa personliga biljetter som inte går att sälja vidare.

Det som dom håller på med förstör ju så mycket. Vill man tjäna pengar så finns det andra saker man kan syssla med.

• Exchange
    Vindfall skrev 2007-12-03 13:08:20 följande:
    Det är ju fult att tjäna pengar på andras bekostnad. Det handlar ju inte om affärsverksamhet, det är faktiskt inte lagligt att göra som dom gör. Det är ju pga dom som man inte längre får köpa hur många biljetter man vill ha heller. Inom kort kommer man säkerligen också vara tvungen att köpa personliga biljetter som inte går att sälja vidare. Det som dom håller på med förstör ju så mycket. Vill man tjäna pengar så finns det andra saker man kan syssla med.
    Öh pga dom som man inte får köpa hur många biljetter som helst? Och vad ska DU med 118 biljetter till hade du tänkt? Tänk om du står först i kön och sen köper biljetter till hela släkten så bara ni får gå. Så du menar att du vill ha det så? Du tror inte det finns andra aspekter som gör att man har en maxgräns liksom?

Knappast att det kommer vara personliga biljetter. Dessutom, vad är det de förstör? De har lika stor chans som du att hamna först i kön ....
  • Tuffsa

Kul skämt.

Är man smart om man tex köper den sista mjölken för dagen fast man inte ens behöver/vill ha nån egentligen... för att sedan ställa sig utanför butiken och sälja den för dubbla priset till någon som faktiskt ville ha den?

Jag anser det vara oerhört onödigt!

Skaffa ett riktigt jobb istället! Där tjänar man mer pengar än att göra som dessa idioter.

Exchange skrev 2007-12-03 13:05:53 följande:
    ja guuud vad hemskt att de är smarta och tjänar pengar
Svar på tråden Köpa biljetter för att sen sälja vidare