• SophieJ

Djupt vatten

Jag är livrädd för djupt vatten. Jag kan inte simma till högre är mina höfter sedan får jag panik! Poolar är okey, men havet!USCH. Jag får känslan av att jag skunker ner mot botten, vattnet blir kallare och kallare, och jag kämpar allt jag har för att komma uppåt men skunker bara. Jag kan inte åka båt heller, en Stena Line går bra men inte en liten båt Det måste ha något med att jag inte kan se botten. Är det någon annan som är lika rädd för djupt vatten som jag och får samma känsla??

• Svar på tråden Djupt vatten
  • HelHel

Djupt vatten är också min stora skräck.. Fast pool går bra precis som du tycker.
    Usch jag går aldrig längre ut än till midjehöjd när jag badar i havet. Jag vet inte riktigt varför, djupt vatten skrämmer mig oerhört...

• Nibe

Samma här jag vet inte vart jag fått de ifrån, hade det inte förut blir bara värre och värre... tror jag har lite fiskskräck med kan bidra lite, det värsta som jag vet är när man hamnar med huvudet under vattnet, men inte pooler då är det ingen fara...

• MissXXX

Jag är rädd för djupt vatten, men "bara" för att jag har sån hajskräck *skratt* Är på allvar livrädd att det ska komma en haj eller en val eller nåt annat stort djur å skada mig! I vattnet e man ju så hjäplös... :/ Helt sjukt egentligen då det inte finns några farliga djur mot människor i vattnet, men hua! Klarar inte av de.. Ja kan simma å så i vattnet, men bara om någon redan är i. Ju fler desto bättre, skulle aldrig komma på tanken att gå ner i vatten ensam

• wonderchild

Jag känner exakt likadant. Fast jag kan inte ens SE på djupt vatten, t ex ut på havet. Eller rättare sagt, om jag åker båt till Finland där jag kommer ifrån (det går som du också skrev bra med stora färjor men inte små båtar) och vi är mitt ute i havet så kan jag inte titta ut. Då får jag bara panik. Usch. Jag vet inte riktigt varför, men det kan ju vara som du också skrev att man inte ser botten.

Give the dangerous bitch her chocolate
  • Needy

NE jag avskyr vatten...törs inte simma ut långt i havet..får panik när min man gör det..plaskar med barnen inne vid kanten.

När vi slutade 9an åkte vi båt till England..då stod vi på däck lite halvfulla o snackade o så..det har jag ångest över idag..åker inte såna stora båtar igen.

Där stod jag mitt i havet..i mörkret..ne usch.

Olustigt..är oxå grymt rädd för hajar..

Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • SophieJ

Ja jag vet. Det har också något med lite hajskräck att göra. Fast det är en sjö här i Sverige kan jag ändå inte gå längre än till midjan. USCH jag ryser bara av tanken.

• så mycket bättre

Jag är inte rädd för det djupa vattnet i sig, däremot kan jag inte simma på djupt vatten för att jag är så fruktansvärt rädd för vad som finns under, framför allt fiskar. Det låter kanske löjligt men jag är verkligen jätterädd

• Nibe

jag brukar alltid börja tänka vad som ligger på botten under mig, typ ett vrak eller nått...burr...får liksom smått panik om jag börjar tänka så när man åker båt....:S

• Realisten

Djupt vatten är härligt. Man slipper nudda massa dy, rötter och stenar. En djup skogstjärn med fint svart vatten är trevligt.

• SilentStar

jag ör också livrädd för djupt vatten..i havet alltså. Badar helst inte i havet. Jag får bvilder framför mig av stora sjöodjur och jättefiskar som simmar under mig....fånigt jag vet :)

• Yayo

jag är också rädd för djupt vatten. jag kan INTE bada där jag inte ser botten. jag vet inte då vad som finn sunder mig och får panik. saker kan se mig och jag kan inte se dom. uschh

Svar på tråden Djupt vatten