• hemlis

Hur mycket julklappar till tonåringar (13 -årig kille))

Hej!

Tycker alltid att jag köper för mycket julklappar, varje år tänker jag, att i år ska jag inte köpa för mycket.

Det skulle vara intressant att höra hur mycket ni handlar för och vad era tonårskillar i samma ålder önskar sig.

• Svar på tråden Hur mycket julklappar till tonåringar (13 -årig kille))
  • Majsan70

Jag brukar handla för melan 1000-2000 kronor per barn oavsett ålder.

Nu har jag ingen kille i den ålder utan en tjej. Men min 15 åring (pojk) önskar mest pengar o kläder träningssaker o elektronik o sånt.

• hemlis

Majsan, ja, min 13-åring önskar sig saker till sin dator, 2 saker kostar ca 1000 kr.
    Det är så tråkigt att "bara" köpa kanske 4 julklappar.

• Maskot

Jag brukar köpa några "riktiga" julklappar. Det är ju rätt dyra saker de önskar sig i de åldrarna så det blir ju inte så många. Sen fyller jag på med lite mindre saker för att det ska bli fler paket. ( typ biocheck, godis, trisslotter, strumpor, tidning, skissblock, deo, duschkräm ).

• Majsan70
    hemlis skrev 2007-12-03 19:31:13 följande:
    Majsan, ja, min 13-åring önskar sig saker till sin dator, 2 saker kostar ca 1000 kr.Det är så tråkigt att "bara" köpa kanske 4 julklappar.
    Fast önskar de dyra saker så är de ju medvetna om att det inte blir så många. Min tös önskar sig en dyr bokhylla i julklapp eftersom vi renoverat hennes rum. Hon är fullt medveten om att det inte blir så himla mycket mer klappar.

Men jag förstår hur du menar. *S*
  • abnocto

JAg förstår dig precis, jag älskar att köpa julklappar men försöker varje år hålla ned det. Nu när de är 14 o 15 är det svårare för på önskelistan står digital systemkamera, laptop, vanlig digitalkamera, ny dator m.m. INGA småsaker precis. Jag har dock förklarat att dessa saker får de inte och funderar helt enkelt att ge dem 3000kr var så får de handla själva. Sedan kan jag köpa någon bok eller scoutsak så det blir något paket under gran. Dötråkigt men vad gör man?????
    Sedan kan man givetvis köpa någon trosa eller kalsong, deodorant, duschtvål och sådant man ändå ska köpa för att fylla upp Nu är jag där igen, det blir mer och mer......

Svar på tråden Hur mycket julklappar till tonåringar (13 -årig kille))