• Nymne

Bajsfråga - svarta avlånga prickar i bajset!

En så intressant diskussionsämne! Det tar aldrig slut

Min 4-månaders har fått smaka lite ditt och datt de senaste 2 veckorna; äppelskrap, avocadoskrap, mosad potatis med rapsolja och bröstmjölk, lite havregrynsgröt på bröstmjölk. Inte mycket av någonting, trots att han är väldigt angelägen. Annars så ger jag bröstet.
    I alla fall, de 2 senaste veckorna har han haft små svarta "fibrer" i avföringen. Det ser nästan ut som små larver, men de rör inte på sig. Vad 17 kan det vara?

• Svar på tråden Bajsfråga - svarta avlånga prickar i bajset!
  • Nessii

Jag har för mig att om man ger sitt barn banan kan det bli svarta prickar i bajset.. I ditt fall kan det kanske vara äpplet som gör det svarta eller avokadon.. Jag tror inte att det är nån fara. Så länge barnet mår bra så är det nog lugnt.

• Nymne

Det finns alltså inga svarta larver som bebisar kan få i sin tarm?

(han mår prima förresten och har aldrig ont i magen även om han blir lite rastlös när han bajsar, dvs ca 2 ggr i veckan)

• Nessii
    Nymne skrev 2007-12-03 20:23:39 följande:
    Det finns alltså inga svarta larver som bebisar kan få i sin tarm
    Nää det kanj ag inte tänka mig.. Han har ju inte kommit i kontakt med något som maskar trivs i, som jorf, bajs eller rått kött.

Men som sagt om du är orolig ring din bvc, men jag kan inte tänka mig att din pojk fått mask.
  • e s

när min dotter fick likadant hörde jag mig för lite grann, och fick till svar att de kan bli så om barnet ätit banan eller havregryn.

• Nymne

Hah, det kan vara havregrynen då. Ska testa att skippa havregrynen och se. Han har inte fått banan eller kiwi (alltså inga frön).

Svar på tråden Bajsfråga - svarta avlånga prickar i bajset!