• Nathalie009

kan man värma kokvattnet i mikron och SEN hälla i pulvret??

Hon är nu 6 veckor o jag tycker d är så jobbigt at gå upp på natten o koka vatten o sen vänta på att d ska svalna, kan jag koka nu och lägga i nappflaskan i kylen? och sen värma i micrn o blanda i pluvret? eller ska man blanda i pulvret i det kalla vattnet o lägga i mikron?

Hjälp hur ska jag göra:S

• Svar på tråden kan man värma kokvattnet i mikron och SEN hälla i pulvret??
  • anders sara

Det går bra vilket som. Vi brukar förbereda färdigblandade flaskor och ställa i kylen - de håller max ett dygn.

• Pallas Athena

Jadå, det går bra, men värm helst vattnet först. Det är bra om det blir för varmt, då kan man blanda ut med lite kallt kokt vatten - och dessutom är det ju dumt att riskera att något i ersättningen blir sämre i micron (även om det inte finns något som visar på det)!

• anza

koka vatten, blanda i pulvret och ställ in i kylen. Värm sedan i micron på natten.

• Smulan

Nu var det ett tag sedan men vi gjorde iordning en viss mängd med ersättning och hade i kylen. När det var dags för mat var det bara att hälla upp lagom mängd och värma till lagom temperatur. Det var ju i princip så de gjorde på BB, borde väl funka hemma oxå

• Pallas Athena

Du kan även koka en större mängd vatten och sedan förvara den i kylen. Då behöver man bara koka vatten då och då..

• LenaN84

Jag skaffade mig en termos som jag har vid sängen med lagom varmt vatten i, det håller sig faktiskt.
    sedan har jag portioner klara som jag bara blandar vid sängen på natten, jätte praktiskt.
    finns å köpa burkar med tre fack och en liten lucka man öppnar som passar perfekt i en nappflaskas öppning, bara hälla i och skaka om.
    funkar för oss =)

• Didia

jag gör som LenaN84...vatten i termos...har allt brevid sängen...skönt att slippa gå upp och bebben behöver inte gråta i väntan på mat.

Däremot det där med burken med 3 fack var en bra smart ide!
    Jag hällde från paketet...kunde bli lite spill såg jag på morgonen ;)

• Mandi74

Jag kokar och ställer i en kanna i kylskåpet..sen värmer jag vattnet i micron och sen i med pulver..

Lycka till.. :)

Svar på tråden kan man värma kokvattnet i mikron och SEN hälla i pulvret??