• stoltpappalund

Bil till 6 personer.....

Det är nu så att vi fick reda på att vi ska ha tvillingar, vi har en passat idag men den får vi ej plats med alla 6 i. vi 2 vuxna, en 9-åring, en 2-åring plus då tvillingarna som kommer. Vad ska man då kolla efter för bil som inte kostar skjortan med försäkring o skatt. hade tänkt mej en bil för 100 000 till 150 000.

är det nån som har nåt tips....

• Svar på tråden Bil till 6 personer.....
  • Annan33

Mina föräldrar har en Renault Espace(reservation för stavningen). De köte en begagnad från 04 och den har varit jättebra. Har dock inte koll på priset.

• Annan33

Mina föräldrar har en Renault Espace(reservation för stavningen). De köte en begagnad från 04 och den har varit jättebra. Har dock inte koll på priset.

• solstraalen

Vi köpte precis en ford galaxy, 7 platser. Den är super än så länge! ( Haft den 3dgr ). Vi är iofs bara 5 pers. Men jag sitter i "mittraden" å brevid mig har jag 2 barn som båda sitter i stor bilstol och jag sitter stort å rymligt endå.

Mamma till Anton 9910-,Saga 0512- och Josef 0706-
  • Tösen4

Vi har en vw caravelle -00. Det rymmer 8 personer (inkl föraren) i den plus att vi inte behöver fälla ihop syskonvagnen utan bara att lyfta in den där bak. Vi är 2 vuxna och 4 barn. Jätteskön att åka i. Skatten på den är ca 3000 kr/år.

• Mini Pantern

Vi har en Sharan för 7 personer inkl föraren. Det funkar för oss som har 5 barn varav tvillingarna är yngst på 8 månader och sitter i bilstol medans de övriga barnen är 11,17 och 19.Är vi allihopa får vi plats med ihopfälld twinbuggy också+ 1 (eller 2 små) matkassar längst bak.
    Försäkringen ligger på ca 4500 och bilskatten har jag för mig på ca 2500 (inte helt säker).
    Vi är supernöjda med bilen

• Triple Trouble

vi köpte en amerikansk importerad Chrysler Town & Country (svenska voyager) Den är felxifuel och går på etanol. Man sitter som en kung i den. Vi får plats med både tvillingvagn och en singelvagn utan problem. Ena bak och andra på sidan av ett säte.

Tror vi köpte våran för 140 000, en 03 som hade gått 5000 mil bara.

Att den är miljövänlig var ett krav för oss då stora bilar spyr ut rätt så mycket avgaser..

Dotter 051215 och tvillingar 070630 * Triple Trouble *
  • Triple Trouble

grattis kanske jag ska tillägga!

• Lisa79

Vi har en Mitsubishi Grandis med 7 platser.(de finns såna med 6 platser oxå)
    Den är super! Stor som en minibuss men ser ut som en sportig kombi. De va väl utseèndet som tilltalade oss i första hand måste jag erkänna , men den är som sagt precis lika stor och rymlig som ex. sharan, galaxy och chrysler..

Vi köpte den för 187 000 och det är en -04, men de finns billigare oxå..

Skatten är 2000 kr/ år

• Tintan

vi är 5 personer och har en chrysler voyager och är supernöjda med denna bilen vi gav 153.000 för en 04

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • ängeln 25

Opel Zafira är en bil med plats för 7personer.. Du kan inboxa mig för mer info..

• Tintan
    Tintan skrev 2007-12-05 10:21:27 följande:
    vi är 5 personer och har en chrysler voyager och är supernöjda med denna bilen vi gav 153.000 för en 04
    glömde skriva att den är 7 sitsig
    Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • UWO BaraJag

Vi har VW charavelle, lång modell. Plats för 8 pers. Dessutom med ordentligt med mellanrum mellan sätesraderna så det är rätt lätt att få in alla ungarna.

Hade en pontiac förut men den tyckte jag var trång.

Grattis!

Permanent Vacation
  • 3hjärtan

Vi är fem i familjen (tre bilbarnstolar!)o skjutsar ofta på ytterligare en person, så en sjusitsig var ett måste. Vi har en Chrysler Voyager o trivs med den. Tvillingvagnen går in bra där bak o det finns en del bra pakkningsmöjligheter runt om sätena, där den är rymlig. Också mkt bra med skjutdörrar då större bilar ju är lite mer "svårparkerade". Man behöver inte vara rädd för att slå emot dörrar.

• LabLover

Vi har en Toyota Avensis Verso som vi är jättenöjda med. 7-sitsig och relativt snygg för att vara en "minibuss" ;-9

♥ Underbar dotter f. juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 24 mars 2008 ♥
  • Froggis76

Vi är 6 personer i familjen och vi köpte en Cheva Transport när minstingen kom och den e perfekt för oss!!! Så himla bekväm för ALLA passagerare samt enormt lastutrymme utan att behöva fälla ner sätena bak, jag behöver inte ens fälla ihop min vagn för att få in den i bilen!!! Rekommenderar den varmt!!

Svar på tråden Bil till 6 personer.....