• busfrönas mamma

olivolja i håret??

Har läst i några inlägg att man kan ha olivolja i håret för att få bukt på frissigt och torrt hår. Men hur gör ni?
    Gnuggar ni i olivolja i hela håret? Hur mycket? Hur länge låter ni det verka? Ska man tvätta håret efteråt? Blir håret fett efteråt?

(en massa frågor.. )

tack för hjälpen!

• Svar på tråden olivolja i håret??
  • villemo07

En kompis gjorde det, hon fick helt fett hår! det tog en vecka att få bort från håret!!!!

• Gabbesmamma

Man kan blanda äggula, lite olivolja, yoghurt (naturell) samt lite sprit (ofärgad). Håret blir jättefint fast det kan lukta lite konstigt efteråt.

• little mommy

man har i oliv olja i håret och låter det sitta ca 15 minuter sen när du ska skölja ur håret skölj det med riktiga citroner det tar bort "fett heten" av håret! men behåller friskheten och det tar verkligen bort det torra frissiga efter ett par kurer! lycka till!!

• prinsessans

jag värmer olivolja i en kastrull o har mycket genom hela håret,kramar ur överflöd. vira runt en handduk o ha i ett par timmar. sköljer noga o schamponerar två ggr. ha mycket balsam efteråt. mitt hår blir jättefint.

• busfrönas mamma

tack för hjälpen
    ska testa ikväll

• SatuSv

jag sov med olivolja i håret i natt och det gick jätte lätt att tvätta bort.annars kan man blanda olivolja och ägg,sen vira en varm handduk o låta det vara någa timmar.

• Susanneh

Man ska nog bara ha olivolja i topparna inte i hårbotten. Så har i alla fall jag gjort de ggr jag prövat. Annars blir det urfett..

• SatuSv

man kan göra den så ofta man vill,1ggn vecka,1ggn vrannan vecka eller 1 gång i månaden.Jag gör det typ 2 gånger i månaden o mitt hår är inte fett,fast jag tar på hårbotten oxå.men det gäller ju oxå att ha bra schampo o balsam...

• busfrönas mamma

testet gick jättebra, tog bara olja i topparna (lite fegt, men ville testa lite försiktigt), håret blev mjukt och glänsande
    tvättade med schampo och balsam 2 ggr efteråt

• W W

när jag gör det, typ en gång i månaden, så har jag det i hela håret även i hårbotten.. tar på det på kvällen o plastar in kudden o sover sen med oljan i håret.. o tvättar bort på morgonen efter.. fungerar hur bra som helst, blir inte fett utan bara mjukt o fint.. o håret mår bra..

Svar på tråden olivolja i håret??