• Emke

"Mensvärk" i v.38 - Börjar det närma sig?

Har haft ganska mycket sammandragningar i flera veckor. Igår fick jag dock en kraftig "mensvärk" som mer eller mindre gör sig påmind hela tiden. Nu när sammandragningarna kommer krampar det också i "mensmagen", långt ner, vilket det inte gjort tidigare. Bebisen är fixerad och långt nersjunken sedan någon vecka, är nu i början av v.38.

Fler som upplevt detta innan det dragit igång på riktigt? I så fall, hur långt innan förlossningen startade kände ni denna värk???

Tack på förhand /Emmelie

BF 24 december
  • Svar på tråden "Mensvärk" i v.38 - Börjar det närma sig?
  • Mupp

Ha ha vad lustigt. Det skulle kunna varit jag som skrivit detta inlägg. Har också BF den 24/12 och har liksom du sedan några dagar sammandragningar längre ned i mensmagen än tidigare.
    Det betyder att nu börjar det närma sig, men tyvärr kan det innebära att det startar om några timmar likväl som om fyra veckor!!! Inte det svar du ville höra, jag vet, men det är så individuellt hur länge man går med förvärkar. Vi får helt enkelt vänta.... Suck!

• Proserpina

Hej hej! Här har ni en till, BF 23/12. Jag har haft lite mensvärk till och från men mest en underlig ilande känsla långt lång ner i magen precis som att bebibs hoppar på huvudet där nere Nu börjar man bli lite less. Kan som sagt sätta igång nu eller och fem veckor... tanken på att gå över två veckor känns dryg. Hur känner ni?

• Emke

Mupp: Vad kul, då kan vi följas åt ju! Det där med några timmar lät ju betydligt bättre än 4 veckor Så då är det alltså inte närmare för att förvärkarna sitter långt ner? Eller det kanske bara är värkar långt ner som kallas förvärkar? Typiskt hur som helst... Fy så jobbigt det är att inte veta... Skulle inte göra mig ett dugg att gå två veckor till om man visste säkert att det skulle starta då, men tanken på att gå över tiden två veckor får en att bara vilja sova tills dess ju....

BF 24 december
  • Emke

proserpina: *hihi* Såg inte ditt inlägg förrän jag redan postat mitt, men då känner vi minst sagt lika över tanken att gå över två veckor Får inte hända bara

BF 24 december
  • Proserpina

Ja visst känns det som att den sista tiden nu går långsamt! Fem veckor låter som en hel evighet! Men det också det längsta det kan bli. Själv hoppas jag på före jul iaf... man vet ju inte hur det kommer att sätta igång. Går vattnet eller börjar bara värkarna? Det återstår att se...

• Emke

Hoppas också på före jul. Kanske dags att pröva med några huskurer Skulle vilja veta om man börjat öppna sig, om tappen börjat mjukna etc. men men, får väl försöka överleva utan ledtrådar för några sådana verkar det inte bli

BF 24 december
  • mammalisa81

Har precis samma känsla med mensvärk och sammandragningar. Tror tyvärr att det är minst två veckor kvar. BF 17/12
    Sååå otålig...

• Mupp

Jag tycker att det verkar bra att föda runt Lucia. Lagom långt innan jul I min förra graviditet blev jag igångsatt på BF+6. Då hade jag gått ganska länge, flera veckor, med rätt kraftiga sammandragningar men det blev liksom inte så mycket mer än det. När vi kom till förlossningen för igångsättning var jag dock redan öppen 3-4 cm så visst gör mensvärken och sammandragningarna vi känner "nytta".

• Proserpina

Ja det är ju skönt det

• FrökenBokmal

Jag har haft sådana sammandragningar och molande mensvärk i några veckor (v 40 nu) men livmoderhalsen är fortfarande stängd... men det ger sig nog...

Svar på tråden "Mensvärk" i v.38 - Börjar det närma sig?