• Anonym (vad)

sår på snoppen?!

min 3 åriga son började klaga på att han hade ont i snoppen för nån vecka sedan, och jag har väl avvaktat lite grann för att se hur det skulle utveckla sig, han har även kissat i sängen några nätter och det var länge sedan sist. när han var ett hade han balanit vid ett tillfälle och jag trodde att det kanske var det och drog tillbaka förhuden lite för att spruta på lite klorhexidin, men jag upptäckte ett litet sår på ollonet. platt och ser ut som att huden blivit avskavd på det lilla såret. sonen berättar att en kille på dagiset drog av han byxorna och drog jättehårt i snoppen för ett tag sedan!! *arg* kan det vara sant? va kan såret annars vara? va gör man med detta??

• Svar på tråden sår på snoppen?!
  • korven72

klorhexidin på snoppen!!! är du galen det måste ju gjort jätteont!!!

Man ska inte dra tillbaka förhuden på så små pojkar. Smörj med en mjuk kräm.

Berätta för personalen på förskolan vad som hänt om du inte gjort det...

• Anonym

Hmm klorhexidin på snoppen är ju inte direkt att rekommendera.

Prata med dagis så dom vet vad som hänt och håll koll på såret.

• Anonym (vad)

vi drog inte tillbaka den jättelångt utan bara så mycket läkarna gjorde sist, och klorhexidin var det vi sköljde med sist också. vi kollade upp detta noga innan och är det balanit som vi trodde att det var eftersom symtomen var desamma så ska man INTE ta på salva, då måste man spola ur smutsen. frågan är ju bara vad 17 såret kommer ifrån och hur man får bort det!?

Svar på tråden sår på snoppen?!