• KPersson

Någon som haft ett rastlös spädbarn? kommer det alltid att vara så här?

Min bebis på fem månader har hela sitt liv varit extremt rastlös. Kan inte som andra bebisar bara vara och observera utan det skall hända något hela tiden. huvudet och armar och ben är i ständig rörelse. Verkar nästan bli stressad när inget händer. Börjar bli allvarligt orolig , kommer han alltid att vara så här?.Någon som haft ett rastlös bebis som blivit bättre och när ändrades det i så fall?

• Svar på tråden Någon som haft ett rastlös spädbarn? kommer det alltid att vara så här?
  • christinaiskottland

Stall fragan igen men i ratt kategori for 0-12 manaders sa tror jag nog att fler hittar dig och kan hjalpa med svar. Lycka till!

• Isla

Tyvärr kan jag meddela att min dotter varit så från början och det har fortsatt. Det har dock blivit bättre när hon började gå och nu speciellt när hon nu kan prata. Hon är snart 2 1/2 år. Tror man får acceptera deras personlighet från början. Det är ju härligt också. Ett barn som har energi och vill lära sig saker fort.

• Pokoyo

"Förbättrades" runt nio månader. Sitter nu runt året i knäet, stilla och tar det lugnt ibland!

• abovo

Hade en extremt rastlös pojk, och det är han nu som tvååring också. Men väldigt intelligent också.
    Sonens rastlöshet mildrades när han blev buren. Så det är mitt tips, skaffa sele eller sjal och bär mkt. Just från fem månader började vi bära honom väldigt mkt. (det är bra för hjärnans utveckling speciellt för rastlösa barn att bli burna och att vara i ständig rörelse)

• edith77

VI har också en väldigt rastlös flicka. Har varit det i princip sen hon kom . Hon är nu 17 månader och behöver fortfarande mycket stimulans men kan ibland sitta stilla och leka för sig sjäv eller i mitt knä. Inte långa stunder men det är en klar förbättring sen spädbarnstiden.

• Solglimtar

Vi har en pojke som är 2 och en flicka som är  månader. Båda har sen födseln varit pigga & rastlösa barn! tvååringen är det fortfarande, men nu är det inte lika svårt eftersom han kan underhålla sig själv med leksaker osv då och då.
    Vår dotter är aktiv hela tiden och sover bara ett par korta stunder per dag. (okej sömn på natten dock!) Det ska hända grejer, bäras och trallas heeela tiden!
    Vår bvc-sköterska sa att det brukar vara så med intelligenta barn, så det får man väl försöka ta till sig! ;0)

• tru

min tjej är väldigt aktiv fortfarande och hon är 2 år. det är så de reagerar på dagis och säger med en suck när jag kommmer och hon springer runt och skriker " så här håller hon på hela dagen" men hon är väldigt snäll i måndags hade hon gått och städat på dagis hela dagen. de är en till på hennes dagis som är väldigt lik henne och de leker välidigt bra tillsammans. som dagispersonalen säger de är kärlek mellan de två.

hon var inte speciellt skrikig när hon var bebis men sov lite på dagen och mycket på natten. sen satt jag ju oxå och pratade med henne hela dagen när hon var bebis och mannen skötte all markservice.

• ullis01

Min son var också väldigt rastlös, det har hållit i sig. Han är nu 6 år gammal och koncentrationen är bättre nu.
    Han kunde inte sitta ner och titta på tv förrän han var runt 3-3 1/2 år gammal. Han var hela tiden tvungen att göra något samtidigt, kunde inte sitta still en hel minut i sträck. Det blir lättare när de kan aktivera sig själva lite.

• UnderbaraSöner

Mina söner har vart d sen födsel nästan..och är även d idag vid 16 mån..

• Josefine85
    KPersson skrev 2007-12-03 21:47:29 följande:
    Min bebis på fem månader har hela sitt liv varit extremt rastlös. Kan inte som andra bebisar bara vara och observera utan det skall hända något hela tiden. huvudet och armar och ben är i ständig rörelse. Verkar nästan bli stressad när inget händer. Börjar bli allvarligt orolig , kommer han alltid att vara så här?.Någon som haft ett rastlös bebis som blivit bättre och när ändrades det i så fall?
    Japp. Min son på 5 månader kräver varenda vaken minut i underhållning. Tröttnar snabbt på det vi sysslar med för stunden och vill hela tiden göra någe nytt. Hoppas också det går över och att han så småningom ska kunna underhålla sej själv lite korta stunder då och då.
    Nu vill han att jag ska sitta vid han konstant :D Men de e ju för goa :)
    Mammas Finaste Loke 070622
  • carola1977

Det här låter som min gris fast hon är knappt 16 månader .

edith77 skrev 2007-12-04 14:34:25 följande:
    Vi har också en väldigt rastlös flicka. Har varit det i princip sen hon kom . Hon är nu 17 månader och behöver fortfarande mycket stimulans men kan ibland sitta stilla och leka för sig sjäv eller i mitt knä. Inte långa stunder men det är en klar förbättring sen spädbarnstiden.
  • duck

Så har min son också varit, men det har blivit allt bättre eftersom han har blivit äldre. NU kan han ofta roa sig själv med fantasilekar.....iallafall om han är på det humöret...

Svar på tråden Någon som haft ett rastlös spädbarn? kommer det alltid att vara så här?