• Anonym

Dricka 1 glas vin o köra efter 3 timmar?

Ikväll är jag bjuden på en julträff med jobbet och vi ska bli bjudna på 1 glas vin kl 18.00 och sedan inget mer.
    Festen slutar kl 21.00.

Törs jag dricka 1 glas (absolut inget mer) och ta bilen hem kl 21.00... man förbränner ju 1 glas i timmen och det är ju efter 3 timmar jag ska köra visst måste det gå!?

Alkohol o bil hör inte ihop men när d handlar om 1 glas och efter 3 timmar... orkar inte krångla med bussen.

• Svar på tråden Dricka 1 glas vin o köra efter 3 timmar?
  • Anonym

Eller så skippar man vinet helt & hållet.

• LuMa

Jag hade lätt kört hem efter tre timmar och bara ett glas vin.

• Såpan

Jag skulle aldrig våga chansa. Men så är jag väldigt lättpåverkad också. Jag känner verkligen av ett glas.

• Anonym

Mewn om vi säger att jag skulle bli stoppad o få blåsa så skulle det ju knappast ge utslag.. man får ju ha 0,2 i blodet och efter ett glas och 3 timmar har man ju ingenting.. jag kör på det!

• Anonym
    Anonym skrev 2007-12-04 08:13:47 följande:
    Mewn om vi säger att jag skulle bli stoppad o få blåsa så skulle det ju knappast ge utslag.. man får ju ha 0,2 i blodet och efter ett glas och 3 timmar har man ju ingenting.. jag kör på det!
    Jag kan ju säga att jag förbränner inte ett glas i timmen. Det är ju olika hur din kropp arbetar oxå.
  • Anonym

För att få 3 timmar immellan så gäller det att du sveper glaset kl 18 om du ska köra kl 21.

Sedan anser jag personligen att värre saker kan hända än att polisen tar en.

• Anonym

En normalviktig person förbränner 2 cl starksprit i timmen

• Anonym
    Anonym skrev 2007-12-04 08:20:16 följande:
    En normalviktig person förbränner 2 cl starksprit i timmen
    Jag är normalviktig men jag förbränner inte alls så mkt ändå. DEt är olika på hur bra kroppen förbränner.
  • Anonym

Hittade detta på systembolagets hemsida:

Alkohol förbränns i levern med en hastighet av cirka 2 cl sprit eller 1 dl vin per timme.

Då törs jag köra på 1 glas efter 3 timmar!

Svar på tråden Dricka 1 glas vin o köra efter 3 timmar?