• Syth

Har ont i livmodertappen

Är i v. 11 och sen ungefär en vecka tillbaks har jag fått rätt ont i livmoderhalsen när jag går. Det känns som att den ligger jätte lågt ner och att jag nästan skaver mot den på något sätt när jag promenerar. Det har inte gjort direkt ont hittills, mest varit lite obehagligt, men idag gjorde det ont. Gör att man nästan vill gå bredbent för att slippa det! Det konstiga är att det bara händer på morgonen, under resten av dagen är jag som normalt.

Har någon annan haft så här, vad beror det på? Hur ligger livmoderhalsen under en graviditet egentligen? Ska på inskrivning idag så jag kan väl fråga barnmorskan, men jag vill gärna höra om jag är ensam med det här eller inte!

• Svar på tråden Har ont i livmodertappen
  • trebarsmamma

bra fråga. för att jag känner mig jätte svullen där nere, och jag får oxså lite ont ibland. men känner mig svullen mest, som om hela livmoder sitter där nere och på väga att rasa ut..

• Joje

Nej, jag har inte direkt känt så, men när jag var gravid med sonen så kunde det sticka till/ila i livmodertappen ibland. Vet inte alls vad det kan bero på. Men livmoderhalsen ändrar väl inte läge, har inte hört något sånt i alla fall.

Jag tror att BM har ett bättre svar! Hoppas det går bra idag på inskrivningen (jag ska på inskrivning imorgon, v 9)!

• Syth

Ja trebarnsmamman, precis så känns det. Det känns som om nånting är på väg ut ur livmoderhalsen, så himla obehagligt! Jag kan uppdatera här när jag pratat m barnmorskan så du också får veta vad det är som händer!

• Syth

Nu har jag varit hos barnmorskan, och hon undersökte mig. Konstaterade att jag har en liten svampinfektion, och det kan vara det som orsakar obehaget. Syrran sa att hon har upplevt samma sak och att det har berott på svampinfektioner. Jaja, inget att göra än försöka bli av med eländet och stå ut med lite "skav"!

• trebarsmamma

men kliar det på dig, på mig kliar det inte alls, jag har haft svamp förr och det verkligen kliar omman har det, nästan så att man vill hämta diskborsten

• Syth

Det kliar ingenting på mig heller. Har hört, bl a från min syster (som är min graviditetsguru just nu) att svampinfektion när man är gravid är inte nödvändigtvis likadant som den man får när man inte är gravid. Hon hade ofta svampinf under sin graviditet och märkte inte så mkt av dem. Antar att det är tur, kan klia så in i helvete mkt, så jag är glad att slippa det symptomet!

Svar på tråden Har ont i livmodertappen