• essamino

Smörja in magen med olivolja???

Jag har smörjt in magen med Weleda havandeskaps olja..men den är så dyr så morsan sa att jag kunde smörja med olivolja, att de skulle vara lika skönt för magen. men jag undrar om det verkligen skulle vara bra att göra det? jag menar, det kan itne skada barnet på nåt sätt???

• Svar på tråden Smörja in magen med olivolja???
  • Mora

nej det skadar inte någon!
    smörj på du bara!!! o lycka till med bäsen!

• MsBeauty

varför skulle det skada barnet? Du kan ju äta olivolja ellerhur?

• Laika77

Jag har köpt Mandelolja på Apoteket, kostar inte alls mycket. Den är också helt luktfri, tycker att olivolja på kroppen inte luktar så fräscht!

• Lo77

Jag har köpt Cocoa body butter på body shop. Luktar sååååå gott o fungerar så bra! Är i vecka 35 imorgon (5/12) och än så länge har jag klarat mig... peppar, peppar...

• Lo77

klarat mig från bristningar skulle jag skriva.

• Mora

jag smorde in mig med mandelolja 1:a grav. och med weledas havadeskapsolja 2:a grav. och har klarat mig från bristningar!

• Fiansess

Jag smörjde oxå mej med weleda innan men tycker den luktar sunkigt så jag kör som tjejen ovan med body butter. Såå gott o fräscht =).

• BettanEgbg

Hej där!

Jag smörjer med babyolja, men tänkt kanske spara den till bebisen och ska kanske köpa cocoa butter med på bodyshop, många som skriver om den. Då är den säkert bra och lukatar det gott så är det kanon!

• xenaa

inte för att vara taskig så men varför ska man tro att ALLT är farligt.?
    nej det är inte farligt.
    sen om du gör de för att förhindra bristningar så spelar de ingen roll eftersom bristnigar är hormonellt så de kommer vare sig du vill eller inte, eller smörjer eller ej.
    men visst det är skönt för magen o så.
    jag smörjde med med cocoa butter från body shop. super gött. man blev så len o skön.
     Och en massa bristnigar fick jag

♥Leo 07-06-22 ♥
  • Chatora

I vilken vecka började ni smörja? ungefär?

• Mora

en sak som barnläkaren sa var att man inte ska använda Idomin, varken på dig som gravid/ammande eller på barn för hon sa att man kan utveckla allergi mot jordnötter eftersom den innehåller jordnötsolja!!
    ett tips bara!
    jag har alltid använt Idomin men slutade efter att hon sagt det!!

• Åsalind

På tal om insmörjning för att slippa det ena och det andra: jag läste i nån gravidtidning att kvinnor som smort in mellangården med mandelolja under månad 7 - 9 löper betydligt mindre risk att spricka vid förlossning. Man kan ju välja att tro vad man vill om gravidtidningars råd, men det rådet tar jag! Liten insats som kan ge stor utdelning.

• Fiansess
    Chatora skrev 2007-12-05 08:21:45 följande:
    I vilken vecka började ni smörja? ungefär?
    [/citat]

Jag har smörjt lite till o från från 3 månaden ungefär. Smörjer mej alltid med vanlig lotion oxå efter varje dusch..
    Åsalind skrev 2007-12-05 10:42:32 följande:
    [citat]
    På tal om insmörjning för att slippa det ena och det andra: jag läste i nån gravidtidning att kvinnor som smort in mellangården med mandelolja under månad 7 - 9 löper betydligt mindre risk att spricka vid förlossning. Man kan ju välja att tro vad man vill om gravidtidningars råd, men det rådet tar jag! Liten insats som kan ge stor utdelning.
    Ja det rådet tänker jag med följa. Har redan införskaffat mej weledas olja som ska användas när den tiden kommer :).
  • Fiansess

Oj vad konstigt mitt inlägg blev? Lite OT nu men hur gör man för att man ska kunna ha två citat i samma inlägg? Har aldrig riktigt förstått mej på det

• Chatora

Alltså vad jag menade med min fråga; NÄR började ni smörja in magen? Typ v8 el v13...

Är det varje dag ni smörjer? Eller bara efter duschen?

• Fiansess
    Chatora skrev 2007-12-05 21:14:40 följande:
    Alltså vad jag menade med min fråga; NÄR började ni smörja in magen? Typ v8 el v13...Är det varje dag ni smörjer? Eller bara efter duschen?
    ja eftersom jag skrev 3 månaden så kanske jag började runt v13.
    Och nej det är lite till o från, inte varje dag.
    Efter duschen tar jag som sagt vanlig lotion som jag alltid gjort...
Svar på tråden Smörja in magen med olivolja???