• LenaLotta

Koh Samui

Någon som varit på Koh Samui? Vi ämnar oss dit augusti, med en tvååring samt en tolvåring. Tips på boende, utflykter, restauranger? Än så länge har vi bara bokat flygbiljetten. Tack på förhand

• Svar på tråden Koh Samui
  • Julia76

Om ni åker med barb tycker jag att ni skall åka till Lamai sidan....

• Maggi74

Jag har hört talas om ett hotell som heter något med Nora......typ Nora Beach Resort eller något sådant! Mycket bra standard till ett hyfsat pris, tydligen!!!!

Lycka till och ha en bra semester!!!

• akleja

Älskar Koh Samui! Skulle vilja åka tillbaka varje dag!
    Vi bodde på Coral Cove Charlet. Ett litet trevligt hotell utanför Chaweng. Kanonbra tyckte vi då, ca 4 år sedan.
    Vi åkte till Koh Nang Yang på dyk tur. det var en kanon dag. Jag tror att man ska försöka ta sig ut på havet iallafalll en dag. Sedan hyrde vi vespa och åkte runt hela ön. Vi skulle kolla på vatten fall men de var torkade och så var vi till någon utsiktplats som var fin.
    Det finns en hemsida: www kohsamui.com
    Hoopas att ni tycker lika mycket om det som vi gjorde!

• utlandssvenska

Vi var pa Koh Samui i maj forra aret pa varan brollopsresa och det var underbart!!! Vi bodde pa Amari Palm Reef resort och det var det basta jag nagonsin upplevt!!!! Om ni inte bor dar sa skulle jag i allafall aka dit och ata middag eller ta en drink i baren - sa underbart fint och bra service!!!!!!!

Poppies ar en annan hojdare nar det galler toppen matstallen!!!

• Snappi

Jag skulle nog säga att Chaweng är mer barnvänligt än Lamai, men Lamai är mycket lugnare & inte lika mycket folk på stränderna.
    Stränderna är mer långgrunda på Chaweng än vad den är i Lamai.
    Tips på hemsida är www.sawadee.com , där kan ni även boka hotell.
    Tips är ju att kolla vad charter bolagen har för hotell på KohSamui , se vad de satt för klassificering & sedan söka efter hotellet på nätet. Det ofta bra prisnär man bokar direkt hos hotellet, eller på tex sawadee.com

Svar på tråden Koh Samui