• Roxanne

När kan man börja ge ett barn kanel?

Sonen är nu 10 månader och äter nestles gröt till frukost utan smak då han är känslig mot äpplen, päron och bananer. För en vecka sedan ville han inte ha gröten, smakar ju kartong så jag kan förstå honom. Provade ha på lite kanel så det blev smak och då gick det ner.

Nu har han blivit dålig i magen och har varit det 4 dagar ungefär, kan det ha med kanelen att göra ?

//

• Svar på tråden När kan man börja ge ett barn kanel?
  • milla2

min son fick kanel  på äpplegröten märkte inget men det kan ju din son reagera på men skulle tro det är för nått annat

• kaksmulan

Jag tror inte att det har med kanelen att göra. Har aldrig hört eller läst att man inte skulle kunna ge barnen kanel nämligen.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Hannah76

Mina barn har fått kanel tidigt, i äppelpuréer jag har gjort själv. Vet inte om det kan påverka magen. Får han andra kryddor?

• FridaE

Min doptter åt tomtegröt med kanel på igår, hon är 9.5 månader och hopn har inte haft någon reaktion på det.

• Roxanne
    Hannah76 skrev 2007-12-04 11:23:55 följande:
    Mina barn har fått kanel tidigt, i äppelpuréer jag har gjort själv. Vet inte om det kan påverka magen. Får han andra kryddor?
    Nej, han får inga andra kryddor, tar alltid ur hans mat innan vi kryddar våran.

Blir lite orolig när magen är så här på honom, samma symptom som på hans andra allergier.
  • Hannah76

Men kryddor är inge farligt, det är bara salt man ska vara försiktig med. Jag har kryddat mina barns mat från början med örtkryddor, vitlök mm.

Svar på tråden När kan man börja ge ett barn kanel?