• Anonym (trött...)

Bakteriell vaginos, klamydia + antibiotika =svamp!!!

Hej, jag undrar om någon har erfarenhet av dessa symtom...

Det började med att jag uppsökte KK för illaluktande flytningar och en konstig känsla i magen.
    Då fick jag Flagyl mot bakt.vaginos. Efter 14 dagar visade proverna att jag hade klamydia! Då fick jag ytterligare en antibiotika..sammanlagt 20 dagars ätande...vilket resulterade i svaminfektion. Köpte Canesten på apoteket.

Nu 2 månader efter så har jag mer och mer besvär med magen och underlivet.
    Flytningar, lite klåda och irritation,trötthet, svullen mage och har haft diarre i snart 3 veckor!!!

Jag läste att man kan ha svampinf i magen/tarmen och har nu fått en kapsel att svälja 1 gång i veckan mot svampinf och jag ska försöka undvika socker för att se om det kan hjälpa....förvirrad, trött och frustrerad...

Någon som kan ge mig tips och råd???

• Svar på tråden Bakteriell vaginos, klamydia + antibiotika =svamp!!!
  • Anonym (trött...)

puff

• Anonym

Hejsan!

Nu har jag bara slarvläst din fråga men som jag fattar det så undrar du om man kan få svarminfektion i underlivet om man äter ngn form av antibiotika, eller hur?

Och det kan man, iaf när jag hade svamp senast så läste jag om det, att man visst kunde få det av antibiotika. OM jag nu minns rätt men det hoppas jag, vill inte säga fel kram och hoppas det löser sig

• Anonym

Du kan ju testa med att köpa de receptfria läkemedlen på apoteket, typ pevaryl, jag hade kombinationsförpackningen, kräm + en vagitor och det hjälpte mig inom några dgr. lycka till igen

• Anonym (trött...)

Jo jag fick svamp pga av att jag ätit antibiotika och jag har tagit flera kurer av apotekets läkemedel...men saken är den att jag tror att svampen har satt sig i magen/tarmarna och då måste man sluta äta socker + att jag fått tablett att svälja av läkare på recept...det verkar som det börjar vända men visst är det skumt..och obehagligt...därför undra jag om någon annan varit med om detta...kanske snurra till det lite...tack för dina råd! kram

• ÅÅsaGGåsa

kapseln hjälpte mig! Byt underkäder direkt efter träning, gå aldrig med fuktiga. Tvätta trosorna i 60 grader och stryk dem i grenen (inte jämt, bara nu så att alla champinjoner DÖR!)

• Anonym (trött...)

Tack Åsagåsa!
    Jag ska prova det också!
    kramar

• sötäpplet

Jag fick svamp efter en urinvägsinfektion tidigare i höstas. Haft svamp förut, så jag börjar känna mig som en veteran på området.

Använder precis som Åsagåsa pevaryl, det är receptfritt och bra. Men är inte helt skonsamt mot bakteriefloran där nere heller.

Jag brukar smörja med olivolja efter varje gång jag duschat, det är bra mot svamp och är snällt mot slemhinnorna. Tvättar aldrig underlivet med tvål. Sen försöker jag dra ner på sockret och jag har fått tips om att dricka citronvatten och tranbärsjuice.

Jag tycker att ovanstående hjälper mej, men har märkt att jag oftast får Urinvägsinfektioner eller svamp när jag stressar, inte sover som jag ska och inte motionerar. Inbillar mej att det hänger ihop.

Lycka till med att bli frisk, lider med dej, det här hemskt när det trasslar i pälsen!

Svar på tråden Bakteriell vaginos, klamydia + antibiotika =svamp!!!