Brev till tomten
Till vilken adress skriver man på kuvertet när man skickar brev till tomten? Är det tomten, tomteboda eller behövs det ett postnr också?
Till vilken adress skriver man på kuvertet när man skickar brev till tomten? Är det tomten, tomteboda eller behövs det ett postnr också?
Det räcker med Tomten.
173 00 Tomteboda
Tack tack
Här hos oss har dom satt upp en låda till tomten...
Mitt på Storgatan så alla kan lägga i som vill
Skriv bara att det ska till tomten...det kommer nog fram
Sådär, då var det skickat!
Och nog är det så att man lär sig något nytt varje dag. Dagens lärdom: Håll ett säkert avstånd från ett uppspelt barn som ska rita en fin teckning åt tomten! Fick nämligen den nyvässade pennan i ögat när hon snabbt tog pennan från teckningen och skulle visa vad hon hade ritat. Ajajaj...så tacksamt!
Så man kan lägga på ett brev på lådan och bara skriva Tomten? Vart kommer då, vad gör posten med det brevet sen? För Tindra undrar så vart man gör av önskelistan sen, och jag har inte haft nåt bra svar på det..
kikkan:
Jag skrev tomten, 17300 tomteboda på kuvertet med frimärke på såklart...får se om det kommer fram På teckningen skrev jag vår adress. Vet inte om det är så idag men när jag var liten skickade vi alltid teckningar till tomten och fick ritblock och lite såna roliga saker
Tomten är ju himla duktig på att veta vem som varit snäll och inte...så han borde ju veta vad din dotter önskar sig också För säkerhetsskull kan hon hänga listan brevid granen så han kan checka av när han kommer under natten och lägger klapparna under granen
Fast ni kanske har julklappsutdelning på kvällen?