• Svar på tråden Ensamstående föräldrar i örebro del 3
  • Malkoms mamma

    Hej! Är ni ensamstående från Örebro de flesta här!?

    Trevligt i sånna fall...

    Jag har nyss flyttat ifrån barnens far. Har två barn på 3 och 1 år och de är mestadels hos mig. Skulle vara väldigt trevlig att prata med andra i samma situation.

    Ha det gott!

  • Malkoms mamma

    Hej Jag och barnen bor på norr. Flyttade precis dit.

    Vad kul att jag hittade den här tråden. Är ni många som skriver här?

    Som sagt, har nyss flyttat från barnens far. Så allt är lite nytt för mig. Inte att sköta allt i hemmet plus barnen för det har jag alltid fått göra men det blir ju endå en skillnad när man är helt själv.

    Har precis börjat jobba igen efter min sista föräldraledighet och jag har hamnat i någon slags vardagschock.

    Man hinner verkligen inget annat än att väcka två sötnosar som vill sova mera, släpa dem till dagis helt yrvakna, jobba hela dagen, hämta barnen på dagis hungriga, högljudda och trötta, slänga ihop mat på fem röda och lägga dem i säng. Sen stupar man ju själv... Ohhhh...Hur hinner man vara social och ha någon slags kontakt med omvärlden?

    Jag gissar att ni känner ungefär likadant? Eller?

  • MoLs mamma

    kände likadant när jag blev själv, men jag märkte att det blev bättre med tiden.. och jag tillät mig att gå och lägga mig när jag var trött, hade tydligen hade jag levt i ett för högt tempo ett tag och när jag blev själv så däckade jag helt enkelt.. men nu är det annorlunde.. nu har jag svårt att komma isäng på kvällarna..

    så ta det som det kommer och snart har du nog fått tillbaka krafterna..

    vi är väl inte så många aktiva här men det kommer nog att titta in några fler snart..

  • Malkoms mamma

    Tänk att det där känner jag igen. Det har varit massor och åter massor av saker att göra, fixa och styra upp sista tiden och det blir ju inte bättre när man flyttar mitt i alltihop och börjar jobba igen efter mammaledighet.
    Jag brukar lägga mig strax efter 21:00 på kvällarna och då är jag verkligen helt slut.

    Men då finns det hopp alltså!!!! Vad skönt att höra!!

    Ja det får vi hoppas, att det hittar hit flera. Det vore kul!

    Ha det bra.

  • 3 barns mamman 1984

    halloj tänkte bara titta in här en snabbis är ju ej ensamstående längre utan gift...
    hehe..
    Men tyvärr bor inte min man i sverige just nu så lite ensam är man ju ändå.. hehe..


    Caroline Carl och Wictor
Svar på tråden Ensamstående föräldrar i örebro del 3