• koppen

    Tips på vad man kan göra när man är pappa ledig?

    Nu är man pappa ledig blir långa dagar, tänkte höra om några tips som jag kan använda mig utav!

  • Svar på tråden Tips på vad man kan göra när man är pappa ledig?
  • Dryorophus

    Nej, tyvärr. Men jag kommer följa tråden så jag får lite idéer till då jag skall vara det

  • Carnaval

    Jag ska vara hemma under januari. Ja vad ska man hitta på måntro. Hoppas på bra väder så man kan vara ute med barnvagnen.
    Röra på döfläsket o skaka bort julmaten.
    Annars blir det väl att lägga energin på att aktivera lillan.

  • Kruse

    Brukar finnas en hel del aktiviteter för di små: (vet ju inte hur små du avsåg dock men brukar funka även för lite äldre)

    * Babysim
    * Babysång
    * Öppen förskola
    * Barngrupp med kyrkan
    * Nyttja mammagruppens nätverk, säkert andra pappalediga samtidigt
    * Sagostund på biblan (för de äldre)

    Är några exempel jag kommer på spontant!

    Lycka till!

  • Innovationboy

    Hm...jag har tänkt fika en del. Passa på att rå om dottern samt sig själv. Samla energi. Det kommer nog behövas när man både kommer ha jobb och familj att ta hänssyn till när ledigheten inte längre finns kvar.

    Tror nog att man inte enbart ska tänka på dottern och vad som blir kul för henne. Se till att du mår bra, men inkludera knodden i den verksamhet som du tar dig för!!

  • Dryorophus

    Jag har börja sökt efter män som skall vara pappalediga vid samma tid så man kan träffas någon gång och prata och fika typ. Men har fan inte hittat någon i närheten

  • Pappa Daniel

    intressant tråd.

    jag känner ingen som jag vet blir pappa ledig runt när jag tänker bli det

    Får hoppas man lär känna fler under månaderna som kommer nu eller nåt. pappa grupper?

    Vore nice med en annan pappa att snacka med liksom.

  • Masterbetti

    Blir inte pappaledig fören i höst, om någon ska bli pappledig då hör av er ( bor i Sthlm)

  • Dryorophus

    Jag kommer också bli pappa ledig först i höst bor i U-a

  • Masterbetti

    Va härligt. Hur gammal är ert barn då? Min son kommer vara runt 1 år och någon månad. Vi kommer bli bosatta i Tullinge snart men så långt är det ju inte emellan om man skulle tänkas ses?. Va har du för planer inför pappaledigheten? Börjar smått få panik, har ju inga vänner som ska va pappalediga samtidigt ( alla "gubbarna" på jobbet har ju äldre barn redan ) och öppna förskolan är inte riktigt min grej mer för mammor ...

  • Dryorophus

    Min kommer vara ca 6 månader då jag skall bli pappaledig. Jag har faktiskt inga planer. Känner ungefär som du. Har startat en tråd för att hitta fler, men det är bara en som har skrivit i den tråden...

Svar på tråden Tips på vad man kan göra när man är pappa ledig?