Hur är din uppfattning om kraftfulla personer?
Om jag säger ordet kraftfull om någon person vad säger det dig då? Vad tycker du om kraftfulla personer?
Om jag säger ordet kraftfull om någon person vad säger det dig då? Vad tycker du om kraftfulla personer?
Nån som ta tag i saker, inte är rädd för att säga vad h*n har på hjärtat.Är ärlig rakt igenom. Stark psykiskt alltså.
Nån som ser till att saker händer
Säger mig ingenting. Intensiv kanske? Inte ett ord jag skulle använda om en person, skulle nog fråga vad du menade med det.
Det är inte jag som menar något med det Har hört den beskrivningen om någon, så undrade lite.
Någon med mycket skinn på näsan, som får saker och ting gjorda och som märks när h*n kliver in i ett rum (utan att säga ett ord). För mig är kraftfull ett positivt omdöme om en person.
någon med bra psyke och självförtroende,älskar såna personer!
Vad skulle vara negativt med sådana personligheter?
Hmm... jag tänker på en person som hörs och syns och inte är rädd att ta för sig.
Det är för det mesta positivt men de kan ha en förmåga att trycka ner andra (både omedvetet och medvetet).
Kan ha svårt att låta andra ta plats och även ha svårt att diskutera på ett respektfullt sätt.
Jag tycker att min svärmor är en kraftfull person: hon är inflytelserik socialt och är väldigt aktiv, både i hemmet och i föreningsliv mm., aldrig lat utan har alltid nåt på gång. Det negativa skulle i så fall vara att jag lätt känner mig "oduktig" och dålig när jag är i hennes hem, och jag tror att andra lätt får den känslan också. Eller också beror det helt och hållet på att hon är min svärmor ;)
Tycker det är negativt. Jag tänker då på en person som tar för mycket plats, hörs och syns mest, ska ha rätt i alla lägen och ser sig själv som överlägsen.
Att vara handlingskraftig är en helt annan sak och jag uppfattar det som positivt.