• Anonym (orolig)

Cysta som ger trägningar? Kissenödig hela tiden......:-(

Har varit hos läkaren som konstaterat att jag inte har urinvägsinfektion, även på odlingen.
    Har ätit två antibiotika kurer, utan effekt.
    Är ständigt kissenödig!!! Med sveda emellan de gånger jag kissat. Har även ont bak i ryggen.
    Va fasen,, jag blir tokig!
    Hur som helst, var på gyn i dag där de hittade en cysta, inte så stor sa hon,, men hon "trodde" det kunde vara den som gjorde trängingarna.....
    Så jobbigt när de bara tror!!
    Och det förklarar väl inte svedan heller för den delen..
    Någon som haft en cysta som gjort så här? Och hur länge ska jag få gå med det då????
    Eller kan det vara urinrörskatarr kanske ändå..????
    Jag blir tokig i huvudet på att vara så här kissenödig hela tiden!

• Svar på tråden Cysta som ger trägningar? Kissenödig hela tiden......:-(
  • MysM

Hejsan, är inte så insatt i de där, men min kompis har en cysta på äggstocken, först sa dom att de var gallan, men sen kom dom fram till att de car en cysta, hon har haft smärtan fram o magen o fått så ont att hon inte kunnat gå, de har krampat lixom, men dom gör inget åt den , hon fick antibiotika som hin skulle käka som hon trodde var mot de, men när hon kom tillbaka så var antibiotikan inte mot de (de var en annan sak de vill ja ej ta upp här). Men vad jag fattat de som så ska cystan försvinna av sig självt, o så fatta min kompis de oxå (inte ens henne informerar dom ordenligt)

Jag älskar William Oo 070415 oO
  • Anonym (orolig)

Fick oxå nån medicin,, som tydligen ska krympa den,, men kan det verkligen vara den som gör att jag är pissenödig hela tiden???
    Jisses.. hur länge ska jag gå så här?....

• Casper2004
    Anonym (orolig) skrev 2007-12-04 19:22:28 följande:
    Har varit hos läkaren som konstaterat att jag inte har urinvägsinfektion, även på odlingen.Har ätit två antibiotika kurer, utan effekt. Är ständigt kissenödig!!! Med sveda emellan de gånger jag kissat. Har även ont bak i ryggen.Va fasen,, jag blir tokig!Hur som helst, var på gyn i dag där de hittade en cysta, inte så stor sa hon,, men hon "trodde" det kunde vara den som gjorde trängingarna.....Så jobbigt när de bara tror!! Och det förklarar väl inte svedan heller för den delen..Någon som haft en cysta som gjort så här? Och hur länge ska jag få gå med det då????Eller kan det vara urinrörskatarr kanske ändå..????Jag blir tokig i huvudet på att vara så här kissenödig hela tiden!
    Jag har haft samma problem som dig..jag kände mig kissnödig hela tiden och gick till gyn och dom upptäckte en liten cysta...det fortsatte så efter 3 månader gick jag tillbaka och cystan hade vuxit...min cysta togs bort med titthålsoperation i februari!
  • MysM

Vet inte hur hon är om de påverkar att hon kissar ofta men.

Anonym (orolig) skrev 2007-12-04 19:33:51 följande:
    Fick oxå nån medicin,, som tydligen ska krympa den,, men kan det verkligen vara den som gör att jag är pissenödig hela tiden???Jisses.. hur länge ska jag gå så här?....
    Jag älskar William Oo 070415 oO
  • Casper2004
    Anonym (orolig) skrev 2007-12-04 19:33:51 följande:
    Fick oxå nån medicin,, som tydligen ska krympa den,, men kan det verkligen vara den som gör att jag är pissenödig hela tiden???Jisses.. hur länge ska jag gå så här?....
    Jag vet det är skotjobbigt...för mig var jag kissnödig i perioder inte hela tiden!men flera dagar i månaden..tex 1 vecka i taget och då hade jag kisskänsla HELA tiden!
    Efter operation har det varit jättebra..jo jag springer ioch för sig och kissar mycke nu me men det är för att jag e gravid!
  • Anonym (orolig)

Casper2004; Allså riktigt kissenödig hela tiden????
    Kan den verkligen göra så?? Hade du ont bak i ryggen me?
    Gick du så länge med de besvären? Inget blev bättre?
    Men sved det liksom i urinröret på dig då me?
    Guuu.. många frågor.. men är så orolig för att jag ska åkt på nåt kroniskt skit me urinvägarna...

• challe 1

Jag har haft en cysta på äggstocken. var för visso inte kissnödig men sjukt ont hade jag när jag hade mens. kunde spy och svimma ibland av smärtan. fick käka ppiller som skulle krympa cystan. men den växte så fick opperera den med titthåls...
    men doktorn sa att jag skulle ha med mig ultraljudsbilden på cystan hela tiden då cystor kan spricka och det kan göra sju helsikes ont så att om jag behövde åka in till akuten skulle jag visa bilden så visste dom vad det var frågan om. endel cystor går dock sönder utan att det gör fasligt ont och då tar kroppen hand om alla slaggrodukter.

• Casper2004
    Anonym (orolig) skrev 2007-12-04 19:38:45 följande:
    Casper2004; Allså riktigt kissenödig hela tiden????Kan den verkligen göra så?? Hade du ont bak i ryggen me?Gick du så länge med de besvären? Inget blev bättre?Men sved det liksom i urinröret på dig då me?Guuu.. många frågor.. men är så orolig för att jag ska åkt på nåt kroniskt skit me urinvägarna...
    Ja riktigt kissnödig i perioder!Ja min satt nära urinblåsa och tryckte!jag hade inge ont alls av den!
    Jag gick 1 år med mina besvär innan det upptäcktes en cysta...dom trodde jag hade uvi och blåskatarr och överaktiv blåsa!tills jag krävde att bli undersökt och då spolade dom urinröret men hittade inget och då gjorde doktorn vul och då såg han cystan som var typ 5 gånger 6 stor!sen växte den så då togs den bort!
    Det sved inget i urinröret...har dom kollar ditt urinrör???
  • Anonym (orolig)

Nä, dom har inte kollat mitt urinrör.. känns som de inte tar mig på allvar.. när jag säger att jag inte kan leva me dessa trägningar.....

• Anonym (orolig)

Jag har gått me dessa trägningar i en vecka nu,, känns konstigt att det bara skulle kunna vara cystan som bara började trycka på liksom..

• Casper2004
    Anonym (orolig) skrev 2007-12-04 19:44:06 följande:
    Nä, dom har inte kollat mitt urinrör.. känns som de inte tar mig på allvar.. när jag säger att jag inte kan leva me dessa trägningar.....
    Men vänta nån vecka till...det kan ju gå över och gör det inte det så lär du ju kontakta dom igen så dom får undersöka dig!ska du tillbaka och kolla cystan?
  • Anonym (orolig)

Nä, dom sa bara att jag skulle höra av mig om det inte blivit bättre,,(men inte hur lång tid det skulle ta heller) så tråkigt när man inte kan få nån riktig uppföljning. Hur var det att kolla urinröret då? Är det inte risk för att man skadar nåt när man kör in en slang så?

• Casper2004
    Anonym (orolig) skrev 2007-12-04 20:02:41 följande:
    Nä, dom sa bara att jag skulle höra av mig om det inte blivit bättre,,(men inte hur lång tid det skulle ta heller) så tråkigt när man inte kan få nån riktig uppföljning. Hur var det att kolla urinröret då? Är det inte risk för att man skadar nåt när man kör in en slang så?
    Okej..jag fick en tid efter 3 månader då dom skulle kolla cystan igen!
    Det gick bra att kolla urinröret...dom spolar det!det va lite obehagligt!
    Anonym (orolig) skrev 2007-12-04 20:02:41 följande:
  • EMND

Hej!

Jag har gått nu i mer en vecka med liknande symptom och mikroblod i urin. Fick äta antibiotika mot UVI men det visade sig att det inte fanns några bakterie i urin. PÅ akuten i lördags hittade dem en cysta 4x4 cm som skulle försvinna själv. Det sas i alla fall att denna trycker nog på blåsan. Det känns lite bättre idag 7:e-dag sedan jag börjat med antibiotika. Känner av ont i ryggen. Kissar så där ca 8 ggr per dygn (en gång per natt)och står ut med oroliga tarmmar och uppblåshet. Drycker ganska duktigt ca 2 liter och väntar på cystoskopisk undersökning av blåsan. Mest hypohondrisk tror. Fast även förbannat då verkar att ingen av läkarna tar mig på allvar. Inte ens de jag jobbar med. Vi planerar graviditet (efter 2 mf) och det är hemsk irriterande att jag mår så dåligt. En primarvårdsläkare misstänkte att jag kunde ha klamydia. (!) Gynekolog på akuten reagerade inte alls vare sig på cysta, det med klamydia eller hematuri. Jag avvaktar hellt enkelt. läser och söker info själv och är allt mer hypohondrisk. :(

• EMND

Hm, nu en månad efter fick samma symptom med erytocyter 4+. Undrar vad det är.Orolig. Någon mer som har fått röda blodkroppar i urin,
    ont längs ryggn (v. sidan), svullnad, cysat på äggstocken, något kisnödigt?

• EMND

Det gör så ont idag. Vet ej om det är mensvärk, cysta som håller på och växer eller spricker, eller nursten eller annat. Det är värst i flankan mot höften och ljumsken. läkarna ville inte göra ultraljud. Tydligen för att jag inte är öm över sidan där njuraren är och har bra kretininvärde. Hon skiljer på cysta men jag undrar om det är det!
    Någon som känner samma?!

Svar på tråden Cysta som ger trägningar? Kissenödig hela tiden......:-(