• Anonym

Illamående av kött?

Undrar om det är någon mer än jag som blir illamående av att äta kött? Kan äta en mindre mängd kött, men äter jag 'för mycket' (börjar lära mig hur mkt kött jag klarar) så mår jag verkligen illa! Har haft det så här så länge jag kan minnas...

• Svar på tråden Illamående av kött?
  • Emster

Min barnmorska sa till mig att man lätt mår illa av kött eftersom det är så proteinrikt, och att man ska undvika det om man har graviditetsillamående, så om man är känslig kan det säkert gälla även när man inte är gravid. Dessutom kan man ju vara allergisk mot kött, men det är väldigt ovanligt.

• Anonym

När jag var gravid så kunde jag verkligen inte äta kött. Då var det fisk som gällde. Men nu är jag ju inte gravid och mår fortfarande dåligt av det, men jag mådde ju dåligt av det även innan . Man kanske borde kolla upp det med någon läkare...

-TS

• Sternentier

.. eller bli vegetarian? man *måste* faktiskt inte äta kött.

• Anonym

Ja, jag har faktiskt funderat på att bli "vegetarian" eller ja, åtminstone gå över mer åt det hållet, men inte att bli det fullt ut. Utan vill jag någon gång äta kött så gör jag det... Men då kommer det ju till problemet VAD ska man äta? Vad finns det för maträtter osv... Är jättedålig på vegetarisk kost.

-TS

• Nattsaga

Jag själv har aldrig råkat ut för det men har en kompis som inte kan äta kött utan och spy upp det. Så hon har helt enkelt inget val utan hon är vegitarian. Varför det är så vet jag dock inte.

• blip

kött är svårsmält och känsliga magar kan reagera starkt på det...

Svar på tråden Illamående av kött?