• AngelicaE

    Har någon gått ner i vikt av grönt te???

    jag undar om någon har testa detta och hur om de funkar bra? Hur länge har ni hållt på och hur mycket har ni gått ner under den tiden? Och var köpper man det (på internet)?

    Tack på för hand!!!


    Livet har inte varit så tokit..för de lede mig till dig
  • Svar på tråden Har någon gått ner i vikt av grönt te???
  • JLS

    Dricker du bara grönt te går du garanterat ner i vikt

    Annars: Gå inte på allt, en stabil, säker och hållbar viktnedgång måste ske med färre kalorier mer förbränning= motion. Finns inga genvägar.

    För att ge ett exempel. Vad tror ni som tror på alla mirakelkurer det beror på att MÅNGA i USA är överviktiga? I detta sammanhang kan ni tänka på att de har den största bantningsindustrin i världen som omsätter massor av pengar varje år, ändå är de fetast. Det borde säga det mesta.

    Ska man gå ner i vikt kan man helt enkelt inte lita på snabba mirakelkurer utan det är disciplin och slit som gäller.

  • AngelicaE
    JLS skrev 2007-12-04 21:20:59 följande:
    Dricker du bara grönt te går du garanterat ner i viktAnnars: Gå inte på allt, en stabil, säker och hållbar viktnedgång måste ske med färre kalorier mer förbränning= motion. Finns inga genvägar.För att ge ett exempel. Vad tror ni som tror på alla mirakelkurer det beror på att MÅNGA i USA är överviktiga? I detta sammanhang kan ni tänka på att de har den största bantningsindustrin i världen som omsätter massor av pengar varje år, ändå är de fetast. Det borde säga det mesta.Ska man gå ner i vikt kan man helt enkelt inte lita på snabba mirakelkurer utan det är disciplin och slit som gäller.
    oki  tack så mycket
    Livet har inte varit så tokit..för de lede mig till dig
  • Mint

    Grönt te kan man köpa i varenda mat- och hälsokostaffär.

    Hur skulle man kunna gå ner med det? Möjligen kan det hämma aptiten en smula men man går ju inte ner av att äta som vanligt och lägga på grönt te. För att gå ner i vikt måste man stoppa in färre kalorier än man gör av med.

  • barnkär01

    Grönt te innehåller koffein och själva teet i sig sätter igång förbränningen vilket underlättar när du vill gå ned i vikt. Men det är ingen mirakelkur som gör att du går ner i vikt, enbart av att dricka te utan att röra på dig etc.

  • Mint

    Är det koffeinet man vill åt är det bättre med vanligt te. Och, fettförbränningseffekten är ytterst marginell.
    Dock kanske det kan vara ett knep att dricka te för att dämpa mättnadskänslor, att dricka te istället för läsk och koffeinets uppigande effekter kan ju vara lämpligt vid träning (jag tror det  uppiggande har större betydelse än fettförbränningen vid träning om man ska se till något av koffeinets effekter).

  • Biene

    Grönt te innehåller mycket anti-oxidanter (mer än svart te) vilket är nyttigt för kroppen, bl.a. sägs grönt te skydda mot en rad sjukdomar och öka metabolismen till viss grad, men som redan sagt ovan - nåt mirakelmedel är det inte. Det sägs också att man får frisk och vacker hy från att dricka te....

    I grund och botten är svart och grönt te samma te, men det svarta teet är jäst och ibland även rökt, medans det gröna teet enbart är torkat direkt från busken och då har mer av sina nyttigheter kvar i sig. Det verkar också vara så att svart te är mer vätskedrivande än grönt te.

    Jag dricker gärna grönt te för smakens skull, ca 1 liter per dag sammanlagt, men har inte märkt någon viktreduktion av det. Däremot har jag mycket mer "regelbunden mage" och inte som förut lite hipp som happ och problem med förstoppning mm.

    Ville bara tillägga att kalorier inte är allt utan man måste titta på vilka slags kalorier man stoppar i sig också. I USA finns väldigt mycket överviktiga människor men faktum är att man i Japan äter den fetaste kosten i världen. Låter konstigt, men deras kost består av väldigt mycket fet fisk och skaldjur mm. Detta fett är nyttigt fett och stannar inte alls lika lätt i kroppen för att det inte går att lagra, det härsknar fort. Kroppen måste därmed göra sig av med detta. Det mättade fettet från pommes, chips och andra onyttigheter däremot kan lagras länge och kroppen stoppar undan detta på alla möjliga platser i organ, fetvävnad, muskler mm för eventuella svälttider framöver.

    Håller också med EnSanna, färre kalorier på tallriken + vettig motion = viktnedgång. Man får bara ha tålamod och inte ge upp för tidigt, för det inte sker över natten...

  • Skondame34
    Ja, kan du gå ner i vikt med grönt te. Kom bara ihåg att det finns flera faktorer som spelar in i din diet dina vanor kommer också att bidra till att öka den.
    Du kan inte gå ner i vikt bara genom att bara dricka, men hjälper det som grönt te ger en liten uppsving för din ämnesomsättning förbränning.
    Du kan prova det här ett grönt te innehåller också senna blad ger också din laxermedel efekt https://www.fitneshop.dk/sv/shop/bantning-te-med-groent-te-fraan-fitne/
  • kitkat5

    Du kan gå ner i vikt av grönt te men det är speciell sorts grönt te. Det ska vara te som innehåller senna blad

    Jag använder Fitné grönt te från fitne.nu. De har kampanjpris på 45 pack.

  • PimPim1

    Jag kan tipsa om ett grönt te med kraftig effekt som hjälpt mig mycket. Laxerande och helt naturligt innehåll. PM

Svar på tråden Har någon gått ner i vikt av grönt te???