• Camilla74

koniserad och cellförändringar, blöder man lättare vid graviditet då?

Förra året gjordes en konisering av tappen. Jag har nu lätta cellförändringar och enligt min gynekolog så ska dessa inte tas bort, de är så milda. Skaffa barn trots cellförändringarna var absolut inget hinder.

Nu misstänker jag att jag är gravid och har samma symptom som sist då jag var gravid. Ett test är en aning för tidigt.. Har haft en lätt blödning också.

Men till frågan då,

Har någon av er som är koniserade haft lätta blödningar i samband med graviditet? Kanske kan även de lätta cellförändringarna göra livmodertappen mer lättblödande då livmodern växer och sträcker på sig..

Tacksam för svar.

• Svar på tråden koniserad och cellförändringar, blöder man lättare vid graviditet då?
  • Setta

Hej.
    Jag är koniserad och jag blödde inte lättare eller alls under min första graviditet... Det påverkade inte...
    Jag gjorde ingreppet nåt år innan jag blev gravid...
    Hör m din BM om hon vet nåt...

Lycka till !!

• Camilla74

Jag ska fråga , men tänkte höra med er här också...

Saken är att jag är för tidigt i graviditeten för att testa än, men har symptom på grav, som jag känner igen sen sist.

Lätt blödning idag, men den avtog. Bruna flytningar igår och förrgår.

• Camilla74

Blödning hade jag inte sist men det var ju 5 år sedan.

• Julia76

Jag är koniserad och har just fått barn. Jag hade inte en enda blödning under min grav.

• Cornflakes

Jag är koniserad och gravid i v.35. Har inte blött en enda gång under graviditeten.

• Avelyn

Jag är koniserad och nu gravid i vecka 36.. har inga symptom efter koniseringen.. ingen blödning inga problem..

• Camilla74

Ok..... Tack för hjälpen nu vet jag verkligen allt och inget!

• Elisabet

Jag är koniserad och har haft blödningar i början av denna graviditet. Har fått olika förklaringar till blödningarna men inte någon gång hört att det skulle kunnat bero på koniseringen. Jag blödde inte heller med första barnet vilken tillkom efter koniseringen. Det en konsiering däremot möjligen kan leda till är att man öppnar sig för tidigt varför detta brukar kollas mot slutet av graviditeten.

Svar på tråden koniserad och cellförändringar, blöder man lättare vid graviditet då?