• Anonym (NEEEEJ!!!)

FIck nyss veta ja är gravid i vecka 15!! Druckit sprit massor!

FAN! Jag har inte märkt något men ändå jag har glömt att jag inte haft mens på skitlänge, har ingen koll, jobbar så mycket och allt... min kille ville jag skulle testa mig bara för att kolla och visst! GRAVID! Ingen fara tänkte jag jag har ju druckit mycket under de senaste månaderna stora fester bröllop o allt men det ska ju vara lugnt i börja om man dricker, var på VUL för at kolla hur långt gången jag var och VECKA 15!!! säger dom! Jag som druckit MASSOR med sprit!!! Vad ska jag göra? Abort? Det måste juvara skadat nu!........................................

Och jag menar sprit tills jag kanppt minnts vad jag gjort inga små mängder... vad ska jag göra

• Svar på tråden FIck nyss veta ja är gravid i vecka 15!! Druckit sprit massor!
  • Pochahontas

Ja, det lämpligaste är ju att sluta dricka nu. Och ta det lugnt. Allt är säkert bra ändå. Beställ tid för ultraljud direkt, så du kan se att det är OK.

Då var man fru Byrlén...
  • Anonym (NEEEEJ!!!)
    Pochahontas skrev 2007-12-04 22:14:12 följande:
    Ja, det lämpligaste är ju att sluta dricka nu. Och ta det lugnt. Allt är säkert bra ändå. Beställ tid för ultraljud direkt, så du kan se att det är OK.
    men skit det kan ju inte gått bra... jag ska nog göra abort tror jag....
  • Anonym

Jag tror inte att det är någon större fara, för då hade de nog sett det på ul.

• fimp
    Anonym (NEEEEJ!!!) skrev 2007-12-04 22:15:34 följande:
    men skit det kan ju inte gått bra... jag ska nog göra abort tror jag....
    det kan ju ha gått bra också. kan man inte göra några tester ?
    BF 23 maj 2008
  • Pochahontas

Du kan väl inte göra abort för att det KANSKE inte gått bra???

Visst, det är inte att rekommendera att supa skallen av sej när man är gravid, men det är inte särskilt stor risk att det händer nåt, faktiskt. Inte med sprit. Du får ju i alla fall kolla med UL innan du bara bestämmer dej. Allt är ju förmodligen helt OK.

Då var man fru Byrlén...
  • wellah

jobbig sits.... själv skulle jag inte klara av att göra abort går det inte att snabbt få ul och tester och se så det inte är jättefel på bebisen?

• Ch Belair

Hade jag vart i samma situation hade jag gjort abort faktiskt. Men alla gör ju som de vill.

• Anonym (NEEEEJ!!!)
    Pochahontas skrev 2007-12-04 22:17:17 följande:
    Du kan väl inte göra abort för att det KANSKE inte gått bra???Visst, det är inte att rekommendera att supa skallen av sej när man är gravid, men det är inte särskilt stor risk att det händer nåt, faktiskt. Inte med sprit. Du får ju i alla fall kolla med UL innan du bara bestämmer dej. Allt är ju förmodligen helt OK.
    Men vaddå inte farligt med sprit hallå!
    Ch Belair skrev 2007-12-04 22:17:49 följande:
    Hade jag vart i samma situation hade jag gjort abort faktiskt. Men alla gör ju som de vill.
    jag ska nog göra det för barnets skull. Det är inte rätt...
  • Anonym

Jag hade inte gjort abort om jag var i din sits ts. Du är väldigt långt gången nu med.

• Anonym (kram)

Inga bra tips & råd alls.
    Men varit i samma sits, men fick veta i v.20
    Blev som du så himla rädd att barnet var skadat
    av att jag druckit innan.
    Hade inte en chans till abort vilket var min första
    tanke....då visste jag inte vilken vecka.

Men grav gick bra & barnet mådde bra....att jag mådde
    piss sista månaden såg jag DÅ som ett straff & mådde
    sämre, hade ont kunde knappt gå men tyckte jag
    förtjänade det.

Nu är h*n 1 år & mår bra inga tecker på FAS än iallafall,
    men kan ändå inte pusta ut helt pga skuldkänslor.
    Är lite övervakande över h*n & kan inte släppa riktigt,
    går bättre nu dock än innan
    H'n har trubbel med magen & tar på mig skulden för det,
    men vet det inte är mitt fel.
    Kämpar på med skuldkänslorna & går framåt.

Inte alls säkert att du kommer uppleva det på samma sätt,
    ville berätta min historia & visa att du inte är ensam.
    *kram*

Svar på tråden FIck nyss veta ja är gravid i vecka 15!! Druckit sprit massor!