• stinaflina

Förslag på present till skolfröken??

Jag är klassförälder och har samlat in pengar för att köpa varsin julgåva åt klassens 2 fröknar.

Men jag är heeelt tom på idéer!! :/

De är som sagt 2 stycken och jag har 120 kronor åt dem vara att handla för... :/

Förslag emottages tacksamt!! :)

• Svar på tråden Förslag på present till skolfröken??
  • Frediza1980

Hej! jag jobbar på förskola och fick en kokbok "jamie Oliver" av barnen, det var väldigt uppskattat.

• Mia118

Stearin ljus och fina ljusmanchetter kankse..Sånt som alla använder. Framför allt nu i jultider.
    Någon fin ljuslykta med värmeljus...Lite goda lösviktsteer och fin marmelad...Blomuppsättning med amaryllis i..

• stinaflina

Tack för era förslag! :)

*puffar samtidigt* :)

• jerveline

Jag ska insamla till dagisfrøknar och de er många så jag kommer att køpa en fruktkorg med lite smått o gott.

• Cocarola

Välgörenhet i fröknarnas namn´kan ju vara en annorlunda och trevlig gåva:

www.actionaid.com (gå in under "presenter mot fattigdom")

skolböcker till barn i fattiga länder, det hade ju passat bra men kostar 150.

Istället för choklad - ett kakaoträd till en fattig familj, 100 kr + ni lägger i en chokladkaka tillsammans med certifikatet.

• Sardinen

Min dotters klass köpte lite dyrare chocklad samt en ljuslykta vardera till deras två fröknar
    Sonens förskoleklass köpte ett jätte fint fruktfat till deras fröken.

• cozmoz

jag har preic avklarat min uppgift
    Igår överlämnades presenten.
    Jag hade 60 kr per fröken, (4st fröknar).
    Köpte dem en jätte söt värmeljus hållare + en mini julros med en söt kruka i tomtemor/far form.

Här i skåne finns ett ställe som heter Petab ( blom varuhus, bra priser)
    Finns säkert ngt runtomkring er också!

Det är jätte svårt, ältade fram o tillbaks men kom fram till att ngt beständigt är bra, blommor vissnar snabbt.
    lycka till

• johannaringer

Tänkte faktiskt igår att jag längtar till att bli färdig lärare så jag kan få såna där snygga julgrupper (blommor) som jag aldrig unnar mig själv Så jag röstar för det!

• ÅÅsaGGåsa

Blomma eller choklad och ett kort där ni skriver vad ni uppskattar med dem som fröknar

• morrhoppan74

guldfynd har enkla halssmycken som de säljer för sos barnbyar tror jag det är. Samt Astrid Lndgren är inblandad på något sätt, söt ask till. Söta samt för en god sak. Kostar 129 kr styck.

Svar på tråden Förslag på present till skolfröken??