• IdaN

Suger ditt barn mycket på sina händer 3månader

Hej!
    Min lilla busfia har börjat att greja så enormt med händerna i munnen ibland kör hon ner fingrarna lite långt så hon nästan kräks.Men det ser ut som om det kliar i munnen på henne men inte kan det väl vara tänder redan?
    Så jag undrar om det är flera som har tremånaders som gillar att äta på sina händer.

Kram
    Ida

Casper 050616 & Emilia 070914 mamma älskar er!!
  • Svar på tråden Suger ditt barn mycket på sina händer 3månader
  • moosen

Min dotter "åt" händerna tidigt! Och hon gör det än idag! Dock inte lika mycket som förut!
    Vi trodde också att det snart var tänder på G men hon fick dom inte innan hon var 5 månader....
    Tänderna flyttar ju på sig i munnen, så visst kliar det nog!

• Fillay

Det är en del av utvecklingen, mest sannolikt är det inte tänder.

• Majras

Har också en som älskar att stppa händerna i  munnen. Nu är det inte lika mycket när hon är 4 månader

• hannamiller

Javisst Oscar åt på sina händer när han var 3 månader. Dock inga tänder..
    Som en annan skrev att det är en del av utvecklingen.

Men sen hans kusin fick sina första tänder runt 3-4 månader.. Så kan ju vara tänder också som är på G..

• Silva

Min dotter är helt besatt av att suga på sina händer - 3 mån. Som någon skrev till mig - det kan klia flera månader innan tänderna kommer. Jag tror däremot att detta har med utvecklingen att göra, hon har lärt sig suga på tummen!

• Therese6699

Min son har varit besatt av sina händer sedan första nattten på BB. Det har suttit i. Nu är han sex månader och han är väl inte lika intresserad av att ha händerna i munnen, men nu hittar han ju massa annat roligt att stoppa dit.

tess

• IdaN

Ja det misstänkte jag med att det var men casper var inte så tidig med att hitta sina händer.Nu har hon dock fått feber men det har skert inget samband heller,men det vet man ju aldrig.

Casper 050616 & Emilia 070914 mamma älskar er!!
  • FridaNiklasson

japp min 3-månader son älskar sina händer men han har redan fått en tand på som syns=)

• Eva S

Min 3-månaders äter också på sina händer. Hon kämpar verkligen för att försöka stoppa in hela handen i munnen. Det är som många sagt en del av utvecklingen. Innan har de knappast varit medvetna om att de har händer. Och nu när de har upptäckt dem så är munnen det bästa sättet att utforska dem på. Jag låter henne göra det och drar inte väck händerna.

• Miniigirl

Min skrutt började äta på sina händer när han var runt 3 månader, tror att det kanske var för att han upptäckt at han hade dom?!dom utforskar ju saker med munnen. men då trodde vi att det var tänder på g, men don har precis kommit upp, å han är nu 6 månader=)

• Crazymadde

min lilla tjej blir 2 månader nsart, och jag bli galen på henens suttande, många gånger har hon suttat in HELA handen. jag försöker ibland stoppa in nappen ist, men näj då ska hon spotta ut den och så in med händerna. :( hon kommer nog bli ett tummbarn

• Miniigirl
    Crazymadde skrev 2007-12-05 09:56:11 följande:
    min lilla tjej blir 2 månader nsart, och jag bli galen på henens suttande, många gånger har hon suttat in HELA handen. jag försöker ibland stoppa in nappen ist, men näj då ska hon spotta ut den och så in med händerna. :( hon kommer nog bli ett tummbarn
    Hihi, det trodde vi oxå om våran son=) han spottade ut nappen och in med handen! men han slutade med det efter ett tag=)

Igår var vi in till stan, hade glömt nappen hemma=/ han kunde inte sova, fast han var såååå trött, han somnade till, å började skrika å så höll det på hela dagen nästan=/ försökte då stoppa in en tumme i munnen, men det dög inte alls!

så, han har inte blivit någon tumsugare inte=)hihi, slutade med att jag var tvungen att gå å köpa nappar. tror du inte han lyckades somna då!?haha
  • kim 70

Min dotter har inte tagit napp alls, utan det har varit händerna hela tiden.Har sina första tänder på gång o dreglar enorm.Hon är 4 månader .

• Henrik31

Likadant för oss. Hon är 3 månader och plötsligt har hon handen i munnen hela tiden.
    O hon lyckas fanimej o få in HELA handen... Hm..
    Det får bli PET-flaskor tejpade på händerna snart.

• mammasus

Vår tjej tycker också om att suga på händerna. Sista veckan har hon börjat att suga mer på bara fingrarna - har väl upptäckt att det känns skönt. Jag tror att hon suger på händer och fingrar också för att utforska dem...

• sofia23

Noah äter med nästan upp sina händer..heheh det smackar så när han stoppar in dom i munnen

Melvin 3,5 år o Noah 10 veckor
  • Eliandosmamma

min son som är 3 mån stoppar in sina händer i sin mun..undrar om det är tänderna som spökar..redan!!
    hehe

• fridaa

Jag har en liten tjej som är 3 månader som älskar att ha stoppa händerna i munnen. Hon blir riktigt förbannad när man sätter på vantarna eller när hon inte når att stoppa in händerna i munnen som när hon sitter i babyskyddet...

Svar på tråden Suger ditt barn mycket på sina händer 3månader