• Loranga

Emmaljunga Edge Duo - fel på sittdel

Vi har precis lämnat in vår Emmaljunga Edge Duo (-04) till återförsäljaren eftersom det är fel på sittdelen. Det är i princip omöjligt att fälla ryggstödet eftersom sufletten tar i. För övrigt har vi varit nöjda med vagnen.

Efter att ha läst i några olika trådar här på Familjeliv börjar jag misstänka att det är fler än jag som haft samma problem med denna modell. Då kan man undra varför inte Emmaljunga går ut med denna information till exempel på sin hemsida... Hos barnvagnsförsäljaren (Babyland) hade man ALDRIG hört talas om vårt problem. Försöker de mörka, undrar man?

Fler med samma erfarenhet?

• Svar på tråden Emmaljunga Edge Duo - fel på sittdel
  • Busige Jakob

Man märker ju inte det förrän man tänker byta, kanske ska ta och kolla min också så inte jag har samma problem..

• jojo

Jag har samma problem med min -04:a. Tänkte lämna in min oxå.
    Har dessutom problem med bromsarna som trillar av....

• Loranga

Precis, samma sak hände försås oss. Vi märkte det inte förrän vi haft vagnen i över ett halvår. Kolla din så kan du lämna in bara sittdelen INNAN du behöver använda den.

Nu fick vi en lånevagn istället men det kanske inte är alla barnvagnsaffärer som erbjuder den möjligheten.

• Busige Jakob

Jag har en -05 så den kanske inte har detta problem

• Starkast

det var en serie som blivit fel. Återförsäljaren borrar nya hål och flyttar sufletten så fungerar det som det ska.

Att de inte hört talas om det var nog en lögn. det var många vagnar som blivit fel, och emmaljunga har medelat alla återförsäljare detta.

• Loranga

Tack för informationen Jenny F!

Vad knäppt att Babyland inte informerade oss om det och ännu knäppare att det är 2 1/2 vecka sedan vi lämnade in vagnen och har fortfarande inte fått tillbaka den. Hur lång tid kan det ta att borra ett par hål, kan man undra?

• Ebbas mamma

Jag skulle byta till sittdel förra veckan och märkte då att sufflettfästet var felmonterat. Gick då till butiken och fick till svars att de kan skicka den till Emmaljunga men att de gör det först nu på fredag. Och sedan hämtar dom den inte förrän om 14 dagar. De hade tydligen leverans var 14de dag. Vad är det för service. Grrrr....jag blir sååå arg. Köper man en inte helt billig vagn förväntar man vell sig att den ska vara OK och framför allt förväntar man sig service.

• Loranga

Håller med dig, Ebbas mamma! Dessutom hade det varit fint att få reda på att den kunde vara något fel på sittdelen medan man fortfarande bara använde liggdelen. Då kunde de fixa sufflettfästet i lugn och ro och man skulle inte sakna sittdelen. Eller att butiken monterar ihop vagnen (både ligg- & sittdel) vid leverans och testar att allt är som det ska!

• ÖrebroMorsan

jag har en emmaljunga dou edge -05 någon som vet fall det finns några fel på den??

• mammatilltindra

Vi hade också problem med sittdelen. I vårt fall hävdade återförsäljaren också att de aldrig hört talas om det pch talade till oss som om vi vore lite bakom. Sedan ringde de till Emmaljunga och efter det samtalet använde de en helt annan ton och det var inga problem. Jag tror att EL gick ganksa hårt åt dom. Vi fick en helt ny stomme så dte kanske är det som dröjer att de väntar på leverans. Konstigt dock att de tog in vagnen redan från början. Jag tycke rockså att det är dåligt att EL inte går ut med detta på sin hemsida. Det finns ju inga telefonnummer där heller så att man kan nå dom. Nu när vi fått vår nya sittdel är det en helt annan sak. Det tar inte i alls.

• gbgumman

Vi lämna in våran. Inga problem på barnens hus de viste precis vad det rörde sig om. Jag tror inte på babyland.

• Emma hstd

Hade samma problem med min vagn. När jag gick till affären visste de heller inget om det sa de.
    Men det gick fort att få det åtgärdat lämnade in vagnen på kvällen och fick tillbaka den fm dagen efter. Men det kan va en väldigt bra ide att lämna in vagnen medans man fortfarande använder liggdelen!

Svar på tråden Emmaljunga Edge Duo - fel på sittdel