• Faster M

V 33... bebis i säte...?

Var på ul i måndags och det visade sig att bebis ligger i säte. Enligt bm kan den ha plats att vända sig ett par veckor till. Jag undrar hur det har gått för er andra vars bebisar legat i säte i v 33. Har h*n vänt sig rätt av sig själv?

Tacksam för svar

//M

• Svar på tråden V 33... bebis i säte...?
  • Hallonbusken

Nej, den lille busen envisades med att sitta upp. Vi valde planerat ks och allt gick jättebra tills han fick GBS en vecka gammal.
    Jag var hos en läkare en fredag (minns inte vilken vecka dock) och det bestämdes att det skulle göras ett vändninsförsök på måndagen. Under helgen kände jag hur han sjönk ner och fixerades så det var inte ens lönt att försöka på måndagen!

• DazQueen

Min låg i snedläge med rumpan neråt....fram till vecka 37 då det gjordes ett vändningsförsök på den lille/a som nu ligger som den ska så verkar inte som den har tänkt och vända sig tillbaka (38+6). Vändningen för mig gjorde inte ont och var inte obehaglig på något vis kan starkt rekommendera det. Födde med akut snitt förra gången och kan säga att det gör mycket ondare efter ett snitt och tar mer tid innan du är med i matchen själv igen så om det går och den inte vänder sig själv för dig så prova en vändning =). Men som sagt än så länge har den ju några veckor på sig att vända sig själv.

• M plus J

min låg fel i v 35 men den vände sig sen innan nästa bm besök

• Faster M

Tack för era svar!

Ja... jag är verkligen inte sugen på snitt precis... Jag har en 2½-åring hemma som det skulle bli svårt att ta hand om när mannen går tillbaka till jobbet.

Men som sagt... det är ju några veckor kvar så vi får se vad som händer... jag blev bara lite paff på ul:et

• Faster M

För övrigt så är det ju inte så skönt när bebisen ligger i säte. Hon har huvudet rakt under mina revben och det känns som att jag dunkar henne i huvudet med mina revben varje gång jag rör mig eller sätter mig ner + att magen verkligen trycks ut på sidorna...

• mammatillpojkar

är i vecka 33 och bebisen är inte fixerad! min BM sa att andra barnet brukar fixera sej senare!

• dinana

Molly låg i säte i vecka 31 enligt BM... två veckor senare så låg hon fortfarande i säte... och även fyra veckor senare... så då plockades hon ut med kejsarsnitt. (hade även havandeskapsförgiftning)

♥ mamma till en liten molly ??? 061216 ♥
  • Hallonbusken

Faster M skrev 2007-12-05 14:34:17 följande:

För övrigt så är det ju inte så skönt när bebisen ligger i säte. Hon har huvudet rakt under mina revben och det känns som att jag dunkar henne i huvudet med mina revben varje gång jag rör mig eller sätter mig ner + att magen verkligen trycks ut på sidorna...
    Känner igen mig precis! Men om hon envisas med säte så lär de nog försöka vända henne, tror du inte det?
  • Faster M

Var hos BM idag v 34 och nu har bebis vänt sig och ligger i TVÄRLÄGE(!!!) alltså raklång tvärs över hela magen! Vi får se vad som händer... känns inte som att det ser så ljust ut (enligt mig). Ska tillbaka till Bm om två veckor och om den lilla inte vänt sig neråt då så är det vändningsförsök som gäller. Jag vill bara inte göra det och riskera att förlossningen startar redan. Vill ju helst vänta tills nästa år med att föda barn

Men, men mycket kan hända på två veckor. Hon kan ju faktiskt vända sig själv innan dess. Håll tummarna för mig!

Svar på tråden V 33... bebis i säte...?