• Nallemajatjejen

Plastfilm som ser ut som frostat glas?

Någon som vet om det finns och vart man köper det?

• Svar på tråden Plastfilm som ser ut som frostat glas?
  • Alfelina

Titta på hobb affärer och Bauhause

• Linda1976

Finns på de flesta byggvaruhus samt typ Coop Forum. Vi köpte det och satte det på vårt lilla garagefönster, ser inte alls "tacky" ut som man skulle kunna tro

• Nallemajatjejen

vet ni ungefär vad det kostar?
    Vi har två billy vitrinskåp där vi har videofilmer längst ner och "finporslin" och glas och sånt uppe... Tänkte att man kunde "sätta frostat glas" på nedre delen så man inte ser alla fula filmer så tydligt...

• Hokii

Det finns en slags lack på Panduro som man penslar på på fönsterglas och som förhindrar insyn. Under hundralappen och tröttnar man kan man bara tvätta bort det. Jag har det på mitt trappfönster, det var lätt att få på men svårt att få det snyggt. (Jag inbillar mig att penseldragen är konstnärliga men grannen säger det är snett och j*lgt

• Linda1976

Nejnej!!! Sätt det inte inomhus på vitrinskåp!!! Det blir ju inte fint ju!! Men det är ganska billigt iaf...

• Jennie Brunflo

Mitt tips är att spraya vitrinskåpglasen med sån där sprayfärg. Spraya bara så det blir frostat, inte så det täcker.

Vitt eller grått blir snyggast.

Spraya på insidan glasen och se till att ni tejpat och täckt överallt där det inte ska komma färg.

• Nallemajatjejen

Jennie Brunflo

Vad är det för spray?

• amathea

Vi köpte sån rulle till toalettfönstret. Ett jättelitet fönster, men har ingen koll på priset. Fast fasligt dyrt va det inte.... finns på måleriaffärer osv...
    Här i stan har tells det på kungsgatan.
    (Om du ska hit någon gång)

• Jennie Brunflo

Nallemaja:

Det är alltså helt vanlig sprayburk med färg. Sån som man ritar grafitti med. Lack med andra ord.
    Sån man köper på macken eller i målaraffären som är som en plåtburk.

• elliot

Hej!
    Jag såg en rulle på IKEA sist jag var där. Som man kan sätta på fönster odyl som man inte vill se igenom.
    Jättefint var det.
    Vet inte alls vad det kostade, men säkert inte så mycket.
    Kolla på www.ikea.se

Mvh E.

• våsann

Vi har en svagt mönstrad variant som vi köpte på Designtorget. Inte så fasligt dyrt, butiken till trots.

• FiaFågel

jag köpte sån färg på panduro men den går inte att tvätta bort med vanligt vatten. Jag använde svamp i stället för pensel och frostade vinglas. det blev skitfint.

• Tirres

Ikea har en frostad plast som man sätter upp med vatten och diskmedel och den går att ta bort sen alltså inget lim eller nåt. Lite knöligt att få utan luftbubblor men det är bara att prova ett par gånger. Billigt oxå en rulle runt 30kr. Man kan klippa till i vilken storlek man vill och även klippa mönster i. Brukar ligga på tygavdelningen.

• Auriel

Jag har hittat det i färg och tapetaffärer, på många olika affärer. Har i källarbadrummet en som ser ut som målat glas, och i badrummet uppe plastfilm som är frostad, I båten har vi en film som är "glasmålad" på toaletten. Kul att kunna byta när man ledsnar
    Köpte nyligen till kompisens nyrenoverade badrum, hon tänkte köpa nytt glas och visste inte att det gick att köpa plastfilm, hon blev helnöjd

• Nallemajatjejen

Var och kollade på ikea men vi backade ur... Det kändes så välidgt plastigt... Tror vi får kolla någon annan stans om vi kan hitta någon mindre plastig. + att det var helt fel mått. Vi behöver ju "remsor" som är 30x100 cm och deras var 50 x 150. vilket innebär att vi skulle fått köpa en rulle per dörr... Inte för att det var så dyrt men vi vill nog kolla runt lite innan vi bestämmer oss... Plastigheten var nog det värsta...

• zenna

Rusta......5 meter för 19.90:-, bokhandlar

• nanna74

finns ganska snygga på IKEA, plastfilm alltså

• Lilldetta

I färgbutiker brukar det finnas att köpa.

Svar på tråden Plastfilm som ser ut som frostat glas?