• Soon2be

Kvarg/Danonino

kan man ge det till små? min kille är 5 mån och vi letar yoghurt, men det enda jag hittar är färgglada små burkar med kvarg i. funkar det?

• Svar på tråden Kvarg/Danonino
  • Lepa

turkisk yougurth med olika fruktpuré/färsk frukt som du blandar i.

Danino o sånt är det väll massa socker o skit i...

• glassen

Ska du verkligen ge yoghurt till en så liten kille? Kan du inte köpa barnmatsburkarna med yoghurt i i sådan fall. Jag började lite smått med turkisk yoghurt blandat med fruktpuré när min kille var ca 8-9 månader, men min BVC-sköterska sa att först när han var 11 månader att jag kunde börja ge yoghurt.

• Marie 79

Nestle har egen yoghurt gjord på frukt från 4 månader även från 6 månader. Det gav jag min dotter som vägrade fruktdesserterna. Det finns vid burkmats hyllorna.

• Lepa

oj missade åldern på din bebis, som ovanstående har skrivit så håller jag med: vänta med yogurth o ge nestlés på burk-super!

• Soon2be

min bvc och boken jag fick från bb säger att man ska ge yoghurt och standardmjölk från 5 månader.
    kan inte hitta någon yoghurt inte ens från nestle i hyllan på coop eller maxi, inte ica heller! fanns en yoghurt med musli i till större barn, men det var allt. yoghurt gjord på frukt? menar ni puree??

Svar på tråden Kvarg/Danonino