• Krysantemum

Vanligt med lös mage vid tidig graviditet?

Det är tredje dagen jag är lös i magen. Först får jag lite ont i magen, sen bara det rinner ur mig... Har varit det nu sen i lördags, 3 gånger alltså.
    Är det kanske vanligt, eller bara tillfälligt.
    Illamåendes som vanligt.
    V,10...

• Svar på tråden Vanligt med lös mage vid tidig graviditet?
  • Justess

Jag hade helkonstig mage i början, kanske fram till v 13-14. Kunde inte äta något sött eller fett, då blev jag dålig i magen och fick magknip. Var också lös i magen rent allmänt, men det blev värre av fett och socker.

• Tankergirl

Jag var precis likadan i början av min graviditet, men nu i v.15 så är det helt åt andra hållet istället..
    Tror nog att det har att göra med omplaceringen av tarmarna i magen

• smurfmor

Jag är sådan nu, spelar ingen roll vad jag äter, en stund efter maten slunkit ner åker den rätt ut...
    Härligt att höra att man inte är ensam.
    Lycka till....

• Ankissen

Jag är tvärtom... Men det beror nog på Vitamineral kvinna har jag en aning om!

• Katten1

Jag är ovanligt hård i magen. har precis gått in i v.9.

• Honey Bunny 75

Jag var oxå väldigt lös i magen i början av graviditeten så det är nog inte helt ovanligt.

/Malin (v 23+2)

• NillaLund

Jag har både varit lös och hård i magen är nu i v. 23 och har fortfarande problem.

• TweetyUllis

Jag hade jättedålig mage (lös, gasig, bubblig) i ca två veckor i början av min graviditet (ca v4-6). Det var så jag misstänkte att jag var gravid överhuvudtaget....

• lill linda 82

Jag har varit sådär nästan hela graviditeten, bubblig o lös...inte så skoj alls, men jag börjar bli van. Var helt ok ett tag, magen funkade som vanligt, men nu när jag käkar mina järntabletter är den lika "skruttig" igen.

• Lizo

Jag är också lös och hård om vartannat. Jobbigt när den inte kan bestämma sig!! Vaknade i natt och hade värk nere i magen och fick värsta ångesten att det var på väg att bli mf. Men sen släppte det och när jag sen steg upp så fick jag springa på toa några gånger. Sen har jag också fått problem när jag går långt. Får ont i höften ner på baksidan och framsidan av låret samt framåt ljumsken, kan man få såna besvär så här tidigt?? Jag är i v. 10+5. Kram

• Krysantemum

Till Znipp, jag vet, jag orkar inte heller gå för länge, eller för långt.. Bebisen, eller magen säger stopp. Kroppen säger stop!
    Men det får gå. Det är ju värt allt!

• Littlefamily

Jag är lös spec på morgorna o det bubbla jätte mycket!

• kremlan

Ni som är lösa i magen, var glada!
    Är så hård, kan bara gå på toa 1 gång i veckan. Försöker med alla knep för att komma igång med magen.
    Har nägon tips vore jag superglad!

• Madame Bovary

Denna sida är guld. Även min mage har tjorvat och betet sig märkligt. Trodde det var något galet men tydligen inte. Det gäller alltså att inte befinna sig allt för långt från toaletten. För just nu kommer det från alla håll och kanter. Skall strax till Apoteket och hämta ut Postafen.

Svar på tråden Vanligt med lös mage vid tidig graviditet?