• Novus

Hur skulle ni ha kläd och skoförvaring i denna hall?

Är snart klara med hallen (fattas bara lite lister här och där och färg på trappstegen) och vet inte riktigt hur vi ska göra med förvaring av yttekläder och skor. Min man tycker vi ska ha en major som stor på golvet precis där trappan svänger. Medan jag tycker det skulle skymma så mycket av den delen av hallen. Ett annat förslag är att ha krokar på väggen under hallen, men är det så snyggt?
    Skorna kan i värsta fall stå på en skohylla i tvättstugan...
    I en av garderoberna har vi våra vardagsjackor och en del skor, men det vi behöver främst är för gäster.

Hur hade ni möblerat?? Behöver massa tips och råd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-05 13:08:37:
    Jösses, glömde ju bilderna

www.familjeliv.se/krypin/novus/gallery/phpsijtrn.jpg

www.familjeliv.se/krypin/novus/gallery/phpmezzuu.jpg

www.familjeliv.se/krypin/novus/gallery/phptleqss.jpg

www.familjeliv.se/krypin/novus/gallery/phpqvuw8b.jpg

www.familjeliv.se/krypin/novus/gallery/phpticw5c.jpg

• Svar på tråden Hur skulle ni ha kläd och skoförvaring i denna hall?
  • fitforfight

Oj vad svårt !

jag skulle nog ha satt krokar på väggen under trappan och snygga skoställ.

• Melisabeth

Jag hade personligen flyttat byrån in under trappen, och satt krockar på väggen och nått för skorna där byrån står nu =)

• Cocco

I äntligen hemma gjorde de nån byrå/hyllor för förvaring just under en sån här trappa men programmet var nog för ett par år sen.
    Hallar är luriga att möblera. Utrymmet under trappan tycker jag definitivt att ni ska använda så mycket ni bara kan.

• silhuett

Jag skulle hängt in jackor och skor under trappan. Man utnyttjar ju ändå inte den ytan annars.

• buffybus

hmm säger som dem andra.. skor o jackor under trappen... annars e det ett utrymme som e perfekt för barnvagnen... har själv en hall liknande din faktiskt.. ska snart renoveras.. har en vägg där vi ska hänga jackor på och under trappen ska jag ha barnvagn och en skobokhylla...sån man gömmer skor i...

BF 11 feb =)
  • MiaMariah

Ett tips är att bygga en garderob under trappan - så utnyttjar man det utrymmet.

• Novus

MiaMariah
    Aldrig mer garderob där Vi hade det innan och det var jättetrångt i hallen + att det var svårt att hänga in saker i garderoben

• MiaMariah
    Novus skrev 2007-12-06 21:16:18 följande:
    MiaMariahAldrig mer garderob där Vi hade det innan och det var jättetrångt i hallen + att det var svårt att hänga in saker i garderoben
    Ok, det var bara ett förslag..
Svar på tråden Hur skulle ni ha kläd och skoförvaring i denna hall?