• Oliwa

Är det bara jag som har strumpbyxor till min pojke!?

Vet inte var jag ska posta detta, men jämställdhet kanske!?

Jag har märkt att det bara är jag som har strumpbyxor till min pojkbebis. Först märkte jag att det bara fanns att köpa på "tjejavdelningen", och sen har jag sett att det inte är någon annan på tex öppna förskolan som har det till pojkar!

För mig är det självklart att man har det till alla bebisar? Jag hade ingen aning om att det skulle ses som så udda!! Det är ju skitpraktiskt att ha body o strumpbyxor, inga glipor nånstans!

I de fall jag har fått kommentarer (flera gånger) så har det varit typ "jaha du är en sån där militant feminist" eller liknande. VAAAA?

Är det verkligen ett "politiskt" ställningstagande att ha strumpbyxor på en bebis???

Hur tänker ni andra föräldrar?

• Svar på tråden Är det bara jag som har strumpbyxor till min pojke!?
  • Sanber

jag har!
    Casper är snart 2 år och har fortfarande!
    perfekt som långkalsong ju!

Hittade faktiskt ett par med bilar

• Gibiesmamma

min son e 4 och jag köpte ett par till honom. Hur bra som helst, enda anledningen att jag inte köpt det innan är att de är dyrare än långkalsonger och bara finns på tjejavdelningen. Dessutom är storlekarna mindre märkte jag nu 104 var för små...

Men tycker inte att det är ett tjejplagg, ska definitivt köpa fler. Men inte de med spindelmannen från HM, bojkottar såna kläder..

NU är jag en ärbar kvinna
  • Catchie80

jag köper strumpbyxor till min son nu också fast han är 2,5 år, det är mycket smartare så han får plats med fleecebyxorna ovanpå när han är ute.

Köper från tjejavdelningen eftersom det inte finns för killar förutom långkallingar men dom är inte så himla snygga...

Köper lämplig färg från tjejernas iställer.

Min son är mitt liv
  • LeWi

Axel har ofta strumpbyxor
    Har alltid haft!
    Så bra på vintern när han var liten - han kunde krypa runt som en tok och jag slapp leta strumpor som alla de andra mammorna

Nu är han drygt 2 år och det är jättebra med strumpbyxor under byxorna nu när det är kallt.
    Förra vintern har jag för mig att Lindex hade ett litet urval av strumpbyxor för killar...
    Annars finns det ju en del könsneutralt på tjejsidan med

I reject you reality and substitute my own.
  • Karro midsommarbrud

Såklart har mina killar kalasbyxor!

Elin Albert Arvid Jag älskar er mer än livet självt
  • elink

tycker de är bra att ha som långkallingar. särskilt när man skall i och ur bilen mycket mellan affärer. då räcker det ofta med en långärmad body, tjock tröja, strumpbyxor, byxor, tossor, vantar och mössa.

men jag har haft svårt att hitta pojkastrumpbyxor. det har varit rätt urplockat på den fronten i uppsala

• Tonx

Har ingen pojke men skulle inte tveka att använda strumpbyxor!
    Dottern har hur mycket som helst, tycker det är kanonbra! Både som tunna kläder på sommaren och underställ på vinter. Och för all del, som pyjamasbyxor när de växt ur alla pyjamaser med fötter på.

• Birry

Min son har strumpbyxor som långkalsonger, tycker som du att det är superpraktiskt att slippa alla glipor.

Är väldigt förvånad över att det anses vara "tjejkläder" och därför vanligen bara finns tillgängliga i pastelliga "mjuka" färger (som min son absolut kan ha, men variation är ju kul!). Tur att P.o.p finns!!

Svar på tråden Är det bara jag som har strumpbyxor till min pojke!?