• entjej

Är tvungen att avbryta...för lågt östrogen...

Inte säkert det går bättre nästa gång..men jag ska pröva med högre dos.
    Har någon varit med om detta och att det blev bra ändå?
    Kan man aldrig ha tur någongång... livet är pest..

• Svar på tråden Är tvungen att avbryta...för lågt östrogen...
  • Kardyl

Hej där! Jag vet exakt hur du känner dig.Vi var oxå tvugna att avbryta bara någon dag innan ÄP. Men vi gjorde ett nytt försök men då utan nedreglering.Det gick bättre o jag fick tillbaka 1 toppägg,men tyvärr ville det inte stanna.
    Lycka till!!!!!!

• entjej

Var det för att du hade för låg östrogenhalt som du fick avbryta?

Det var tydligen östrogenhalten som avgjorde att vi fick avbryta.
    Vet inte varför den är så helt avgörande. äggblåsorna var tydligen väldgit små. Den korta metoden känns lockande. Känner att jag är nedreglerad fortfarande. Förutom att jag känner det i kroppen så har jag i normala fall väldigt tydliga flytningar vid ägglossning. Nu är jag helt torr. Undrar när kroppen "kommer igång igen". Kanske är jag väldigt mottaglig för Synarela. Låter väldigt konstigt också för kroppen att samtidigt nedreglera och spruta.

• entjej

Om någon fått avbryta pga för låg östrogenhalt. När har er kropp "kommit igång igen" efter nedregleringen. Min kropp känns forfarande helt nedreglerad.

• entjej

Finns det någon som har något uppmuntrande?
    Kan synerala ha för stark effekt på några?
    Är orolig att jag kommit i klimakteriet och äggstockarna är gamla eftersom de knappt reagerat på gonal-f.
    Men förstår inte hur det kan vara så eftersom jag märker av cykeln utan behandling.
    Kan inte sova. Allt känns meningslöst.

• entjej

Har läst abstract på vetenskapliga artiklar. Överviktiga, BMI redan från 25, behöver högre dos av "follikerstimulerande" ämne.

Blev väldigt uppmuntrad av det eftersom jag har BMI 27,5
    Förhoppningsvis blir det bättre om jag går ner i vikt. Ska göra det tills nästa start. Nu har jag verkligen en morot.

• Primrose
    entjej skrev 2007-12-12 23:06:02 följande:
    Har läst abstract på vetenskapliga artiklar. Överviktiga, BMI redan från 25, behöver högre dos av "follikerstimulerande" ämne.Blev väldigt uppmuntrad av det eftersom jag har BMI 27,5Förhoppningsvis blir det bättre om jag går ner i vikt. Ska göra det tills nästa start. Nu har jag verkligen en morot.
    Hoppas att det fungerar om du går ner litet i vikt. Jag är dock svårstimulerad trots att min BMI är 22. Jag tror att den korta stimuleringen är mycket mindre aggressiv mot kroppen. Jag har gjort en lång och en kort och skillnaden är som natt och dag - på hur jag mår alltså. Men man kan tydligen få färre ägg med den korta cykeln. I mitt fall var det ingen nämnvärd skillnad.
  • Loppan 6603

Tråkigt att få avbryta. Jag hade inte tillräckligt högt E2 värde sprutdag 6 så jag fick höja sprutdosen. Hur mycket synarela fick du ta i båda eller bara ena näsborren? Tror att det kommer att gå bättre nästa gång var det ditt första försök? första gången är nog en test tror jag, en sorts referens. Jag misströstade då jag fick färre ägg med högre dos men det blev ju iallafall ET vilket det inte blev förra gången.

• entjej

Menar du att antalet ägg minskade när du ökade sprutdosen efter 6 dagar eller var det nästa omgång när du hade högre från början.
    Sa dom till dig varför östrogenhalten var så viktig?

• Loppan 6603

Jag tog blodprov sprut dag 6 o vet inte hur många blåsor det var då och äggen ser man inte på ultraljud. Det var andra gången som jag fick färre ägg. De sa inte varför de sa bara att de vill ha upp det. Tror att det bör ligga mellan 600-800 har läst nånstans på FL. Men det kan ju vara olika mellan klinikerna. Du kan nog inte påverka den själv bara gillaläget.

• entjej

Fast jag hoppas och tror att jag kan påverka tillväxten och därmed också östrogenvärdet (eftersom det är äggblåsorna som producerar östrogenet de mäter om jag förstått det rätt)
    en del genom att bli av med lite övervikt och gå på akupunktur.

Svar på tråden Är tvungen att avbryta...för lågt östrogen...