• Hushi

Kolgrill vs elgrill

Vi har en terass utanför vår lägenhet där vi tänkt grilla i sommar. Men nu har vår förening beslutat att man bara får använda elgrill pga oset...
    Jag blev så väldigt grill sugen när jag läste alla grillrecept i grilltråden.
    Så nu undrar jag: Kan elgrill mäta sig med vanlig kolgrill? Blir det lika gott?
    Vad har ni för elgrillar?

• Svar på tråden Kolgrill vs elgrill
  • dagdrömmare

blir lika gott och så slipper man aska och rök på sig själv och maten men det luktar ju inte lika gott

• BaraPyssel

Nä det blir inte lika gott, men i brist på annat. Vi har elgrill i köket, visst det är gott. Men inget slår en kolgrillad ryggbiff... Kan du inte gå ner på gården eller nått och grilla. Det gjorde vi när vi bodde i lägenhet.

//Joanna

• Jennie Brunflo

Det blir lika gott.

Man får inte den där tändvätske/kolbismaken....men det är ett fullgott alternativ mot vanlig grill.

Mina föräldrar har haft elgrill i säkert 10år och det funkar utmärkt.

• BaraPyssel

Hur tusan grillar ni om det smakar tändvätska, kanske borde minska mängden på tändvätska

//Joanna

• AmandaPitkänen

vi har en elgrill som vi grillar med på balkongen och det blir jättegott tycker jag!!

• Hushi

TS här. Tack för svaren
    Ok..det verkar som om många ändå gillar elgrill! Jag är ju själv stort kolgrillsfan men jag vill ju inte vara fördomsfull...
    Ni som gillar era elgrillar vad har ni för märke och modell?

Svar på tråden Kolgrill vs elgrill