• celine

blondspray++++

undrar om man kan få tag i blondspray nu förtiden eller e det paze?
    Hur bleker man en utväxt på 7 cm på lättaste sätt, så att det blir samma blonda som det andra?
    snabba svar, GÄRNA förslag på bra blonderings märken.

• Svar på tråden blondspray++++
  • Jessica24

Har sett att både H&M och Coop Forum har båda ett blondspray från Swarzkopf (stavas det så?).

♥ Victor 14/3-2006 + BF 14/1-2008 ♥
  • Goliz

kom inte ihåg vilket märke, men sist jag handlade på ica maxi så såg jag sån spray i hårfärgningshyllan.

• Jessica24

Eller var det Polly Blonde?

♥ Victor 14/3-2006 + BF 14/1-2008 ♥
  • sandy sandy

blond spray är det allra värsta man kan utsätta sitt hår för, tänkte bara säga de :)

• celine

på vilket vis är det sämre än andra blekmedels produkter?

• sandy sandy

det är en frisörs mardröm. du får tex. aldrig vara hårmodell om du har använt spray blond. det lämnar ämnen kvar i håret som aldrig tvättas ur, utan nästa gång du tar en annan behandl. ton/färg/perm kan en kemisk process inträffa och du riskerar att håret går av där du sprayat senast!
    Det sitter sitter tydligenkvar i håret och slutar typ aldrig verka och frisörerna tar inte gärna ansvar för hur behandlingar blir när man lekt med blonderingsspray hemma innan...

ja har själv använt sprayblond men det var innan jag visste vad det gör mot håret, nu skulle jag aldrig använda det...

• celine

jag använde det när ja var yngre, men det har gått bra.
    jag kanske får kolla efter annat då.Tack för svaret.

• gloss

som sandy sandy säger så är det det värsta du kan göra med ditt hår. Väteperoxiden i sprayen är väldigt stark och slutar inte verka förrän du tvättar håret. Och tänk dig själv att ha blekmedel i håret kanske 2 dygn, inte så värst bra. Så håll dig borta från det och gör hellre typ vanliga slingor för att minska utväxten.

• motalatjej

Blondspray=big nono!!!!!!!
    Finns inget som kan förstöra ett hår som detta elände!

• celine

jag va i parfymbutiken i stan och dom hade plockat bort alla gammla blondspray pga just detta , tror jag.
    Men dom hade köpt in ett camomill spray som var helt naturligt, sa dom.
    Fanns i både blond och ultrablond.
    Det krävs att man sprayar håret minst 3 ggr pga att det inte är så starkt.
    Hon sa att det inte skadade håret mer en en vanlig blekning, även om man sprayar 3 ggr.
    Har nu sprayat 1 gång och tror faktiskt att det räcker med en gång till i morgon.
    Vet ni vilket spray ja menar?

Svar på tråden blondspray++++