• Anonym

Hur ofta ändras tingsrättens dom vid överklagande

Vet någon hur ofta ett överklagande i vårdnadstvist ändras i hovrätten? Har en dom med EV och boendet som exet nu överklagat. Hur stor chans är det att domen ändras tror ni? Bör man vara orolig?

• Svar på tråden Hur ofta ändras tingsrättens dom vid överklagande
  • Anonym

menar du efter ett interremisstiskt beslut ?

• Anonym

Nä vi har en dom efter huvudförhandling. Jag fick EV och boendet.
    Pappan har nu överklagat till hovrätten.

• Anonym

okej.. då är jag lite osäker.
    För mig var det så att pappan överklagade det interremisstiska beslutet till hovrätten men fick avslag eftersom han hade inget "nytt" att komma med.. som skäl till varför jag inte skulle passa som ensam vårdnadshavare.

• Anonym

Men tror du att dom ändrar en riktig dom om han ínte har något nytt å komma med nu när dom inte ändrade ditt interimistiska beslut?

• Anonym

Anonym fick ni komma på förhandling i hovrätten eller hur gick deras avslag till?

• annbom

Det är inte så vanligt att de ändrar, men det händer.

• Anonym

annbom Vad brukar det finnas för grunder till att de ändrar en dom?

• annbom

Svårt att svara på eftersom det oftast är individuellt. Men bedömningen måste ha varit fel någonstans. Är socialens utredning till din fördel, och är beslutet i enlighet med deras förslag?

• Anonym

Tingsrätten gick emot FR utredning. FR tyckte att ena barnet skulle bo VV. Vi hade det på prov men det funkade ej. Har även psykologutl.där det står att det barnet behöver stabilitet.Vi bor ej heller nära varann och 0 samarbete.Tingsrätten ville ej heller dela på syskonen.

• annbom

Tyvärr så gör soc ganska många idiotiska utredningar för att tillgodose lika mellan föräldrarna i stället för att se till barnet. Som tur är så har ju inte tingsrätten lyssnat på dem. De brukar inte dela på barn och de brukar definitivt inte döma till vv boende om man inte bor nära varandra. Barn ska inte behöva byta närmiljö varannan vecka bara för att föräldrarna ska få lika mycket tid. Men det är nästan omöjligt att säga hur det går i HovR. Vad säger din advokat?

Svar på tråden Hur ofta ändras tingsrättens dom vid överklagande