Hundrasen pointer?
Har skrivit inlägg förut, i jakten på den perfekta hunden för vår familj ("Hjälp, vi är inte sams" och "Är det såhär att ha hund?") och fått bra råd. Vi har valt att ha is i magen, kolla runt på olika raser och inte ha så bråttom..
Vi har blivit erbjudna en hund av rasen pointer. En tik som ser väldigt finlemmad och "mild" ut till sättet. Inte en problemhund osv. Det är ingen hund vi "aktivt sökt upp" utan det är nuvarande ägaren som försöker matcha ihop oss, haha. Ägaren tycker vi låter som en bra familj till hunden men jag är ju en velpotta som måste vara säääääker. *s*
Jag _vet_ att alla hundar är individer, men skulle ändå gärna vilja ha lite info om hur en pointer "brukar vara". (Som typ jack russel, ett litet krutpaket med enorm "motor". Kräver _mycket_ och det är därför man ser så många omplaceringar- folk vet inte vad de köper.. )
Jag vågar inte fråga ägaren så mycket mer, haha. För då kärar jag nog ner mig ännu mer i hunden.. Usch, det är LÄSKIGT det här, ett så stort beslut som INTE får gå fel..