• smurfliten

Barnförsäkring

Hej!

Jag har massor av frågor ang barnföräkring.. Jag skulle vilja veta vad ni har för erfarenheter (vilken försäkring ni har till ert barn/kommer ha till ert barn)? Frågan finns både under "väntar barn" och "förälder"

- Vilket försäkringsbolag har ni barnet försäkrat i?
    - Är ni nöjda?
    - Har ni fler försäkringar inom samma bolag? Tex, egen olycksfallsförsäkring/personförsäkring, hemförsäkring osv.
    - Hur har det fungerat om ni behövt få utbetalning från försäkringsbolaget?
    - Övrig info

Är det någon som har tips på var man kan kolla och jämföra olika föräkringsbolag på nätet?

Jättetacksam för många svar!

• Svar på tråden Barnförsäkring
  • Isabelles morsa

puff vill oxå veta

• ladyhawk

www.konsumenternasforsakringsbyra.se men observera att det kan finnas fel i uppgifterna. När jag jobbade på försäkringsbolag så hittade jag flera uppgifter som inte stämde (eller inte var uppdaterade?).

• Tripplis

- Vilket försäkringsbolag har ni barnet försäkrat i?

*trygghansa..

- Är ni nöjda?

*japp. har själv exakt samma försäkrnig.. dom håller tills barnet e 25..

- Har ni fler försäkringar inom samma bolag? Tex, egen olycksfallsförsäkring/personförsäkr ing, hemförsäkring osv.

*hemförsäkring- facket- folksam
    *bil försäkring - länsförsäkringar för dom va billigast
    *både ja o gubben har våra förskringar i trygghansa..

- Hur har det fungerat om ni behövt få utbetalning från försäkringsbolaget?

smidigt.. gubben skar sej o belv opererad! allt va jäte smidigt.. ringde - anmälde - skicka in kvitton - pengar på kontot

sonen ramlade o log i munnen 11mån gammal.. ringde o anmälde.. för de ksa man göra.. kansek itne e nått nu.. men om 18år.. eller nått.. o då täcker försäkringen det

- Övrig info

har en gratis mamma-barn försäkring som räcker från 26e veckan tills barnet e 6mån har ja för mej...

• Majsan70

VI har TryggHansa till två av barnen o Skandia till ett.

Trygg Hansa är klart bäst både ersättningsvis, men servicen samt med snabbheten o effektiviteten i utbetalningarna. Kan rekomendera dem varmt!

Vi har våra andra försäkringar i Folksam o Agria.

• smurfliten

Tack så mycket för era svar

• Babycham

Jag har TryggHansa till min lilla.. Sedan har jag bil, hem och olycksfallsförsäkring i Länsförsäkringar.

Från vad jag hört ska TryggHansa va den bästa när det gäller barnförsäkringar...

Svar på tråden Barnförsäkring