• smurfliten

Barnförsäkring

Hej!

Jag har massor av frågor ang barnföräkring.. Jag skulle vilja veta vad ni har för erfarenheter (vilken föräkring ni har till ert barn/kommer ha till ert barn)?

- Vilket försäkringsbolag har ni barnet försäkrat i?
    - Är ni nöjda?
    - Har ni fler försäkringar inom samma bolag? Tex, egen olycksfallsförsäkring/personförsäkring, hemförsäkring osv.
    - Hur har det fungerat om ni behövt få utbetalning från försäkringsbolaget?
    - Övrig info

Är det någon som har tips på var man kan kolla och jämföra olika föräkringsbolag på nätet?

Jättetacksam för många svar!

• Svar på tråden Barnförsäkring
  • väntar o längtar

Hej!

Såg att bebben inte tittat ut ännu. Mitt råd är att skaffa TryggHansas "Väntabarnförsäkring", det är bara TH som har en sån. Då har du en försäkring som täcker eventuella skador/sjukdommar som uppkommer vid födseln PLUS att du har en barnförsäkrning för barnets första 6 månader.
    TH är dessutom en av de största aktörerna på marknaden inom barnförsäkringar och vi tycker att de är bra.
    När barnet väl är fött kommer du säkerligen att bli kontaktad av en försäkrningsmäklare som vill prata barnförsäkringar med dig/er. Ta det erbjudandet och låt mäklaren komma och visa vad som passar er bäst.

Lycka till i djungeln!

• Kakovich

Jag kan också rekommendera Trygghansa när det gäller barnförsäkring. De är visst ledande inom branschen när det gäller just barnförsäkringar. Lycka till! (Jag och sambon har dessutom sjuk- och olycksfallförsäkring där.)

• smurfliten

Tack för ditt svar!

Jag har den som är gratis och nu har dom skickat mig information ang trygghansas försäkring när bebisen kommit.. Så det är det jag sitter med nu och försöker få någon koll på.. Hon ska ringa tillbaka om några veckor och därför vill jag ha en uppfattning om allt detta..

• Barn2

IF barnförsäkring är inte dugg sämre tror jag. Jämför olika försäkringar och välj den som passar er bäst.

Svar på tråden Barnförsäkring