• Soffen

I-landsproblem, jag vet...men jäkla skit-snurr-dörrar!

Okej, här kommer ett typiskt I-landsproblem, men jag blir bara så himla irriterad. Dessa entrédörrar som finns i vart och vartannat varuhus som innebär att dörrarna snurrar runt...de är ju totalt värdelösa!

Jag fattar inte att de finns överallt när de är så himla kassa! Jag misstänker att de är bra ur energisynpunkt eftersom de inte släpper in/ut kyla/värme, men de är knappast bra ur användarsynpunkt. Alltid är det kö in och så står det folk i vägen då man själv ska gå ut eller tvärt om. Dessutom är det alltid någon som går för nära glasväggen så att dörrarna stannar upprepade antal gånger.

Idag belv min bror instängd i en sådanhär dörr på IKEA. Han sa själv att det var ju tur att han inte fick en hjärtattack, blev kissnödig eller höll på att föda barn just då eftersom enda sättet för honom att komma ut var att någon från personalen kom och öppnade upp dörren med en nyckel. Både han och jag hatar dessa dörrar. Har vi missat något bra med dörrarna eftersom de verkar finnas överallt?!

• Svar på tråden I-landsproblem, jag vet...men jäkla skit-snurr-dörrar!
  • Champagne
    min man gick rakt i en sån, han såg inte den sista glasbiten på dörren och klev rakt in i den med näsan före så han fick rejält näsblod

håller helt och hållet med dig, man känner sig som en skock får som ska fållas in i butiken
  • Cavatine

Det är jobbigt att de där "fållorna" blir så gravt överbefolkade att dörrarna stannar hela tiden... Ser inte folk att när det är fullt??

Sedan stör jag mig på folk som envisas med att gå liksom "runt", de ska allra längst ut i cirkeln som blir på golvet - det mest effektiva är ju att gå rakt fram, nära mitten. Bara för att dörrarna går runt i cirkel så måste in människor göra det. (Man ska alltså inte fylla fållorna mer än att folk kan gå mer rakt fram än runt, om man kan förstå vad jag menar..?)

Egentligen var jag irriterad på facebook idag, skönt att få kräka av sig lite irritation även om det i detta fall var om snurrdörrar!

• Soffen

Näpp, folk ser visst inte när det blir fullt. Det värsta är sådana dörrar vid matvaruhus eftersom vagnarna totalt blockerar när man ska gå ut ur dörren. Precis som när man stiger av pendeltågen...folk skockas som får med näsan i dörren när den öppnas. De fattar visst inte att 20 personer måste gå av först innan de kan gå på...varje dag, lika dant. Skitirriterande!

Svar på tråden I-landsproblem, jag vet...men jäkla skit-snurr-dörrar!