• UnderbaraSöner

Soffa/fåtölj till barn? vart finns det?

Jag har tänkt att köpa varsin fåtölj till barnen eller en tvåmanna soffa. Vet ngn vart det kan finnas?

• Svar på tråden Soffa/fåtölj till barn? vart finns det?
  • Lola2barnsmamma

Hur gamla är barnen?? Mina är 3 och 1. Och jag har köpt mina på Jysk. Finns i blå och röd. 199kr, lagom pris!!

• Sicali

Det är förmodligen inte vad du söker men de har ju en så underbar liten bäddsoffa på toys,r,us... Hittar du inet annat så kika iallafall på den oc se vad du tycker.

• skogsfia

finns på öb med men enligt mig är de en dum invenstering våran son fick en i julklapp förra året då han var 2,5 och han har suttit i sin stol en gång så så rolig tyckte han att den var.

• Soer

Finns även på IKEA. Ser ut som en liten POÄNG-fotölj med ljust tyg.

Melker--mammas snygging!
  • Sicali

Beror nog på vilken stol man köper också.
    Min son fick den blå fåtöljen från jysk när han var ett halvår och sedan han kunde sitta själv så har den varit hans allra käraste ägodel, han älskar den och sliter verkligen ut den. Han är 2,5 nu.

skogsfia skrev 2007-12-05 19:41:34 följande:
    finns på öb med men enligt mig är de en dum invenstering våran son fick en i julklapp förra året då han var 2,5 och han har suttit i sin stol en gång så så rolig tyckte han att den var.
  • Önskan

Min kille är 2,5 och har sedan förra julen älskat sin lilla fåtölj från Ikea. Den är snygg att ha i vardagsrummet med (vit med träarmstöd.

• UnderbaraSöner

Mina barn älskar att vara med i soffan, men d ju så högt så d har hänt att de ramlat ner. vill att du ska kunna kolla på sina älskade teletubbies utan att sitta på golvet..

• pellan

Enkelt gör-det-själv-tips: Vi hade en gammal skumgummimadrass som vi skar ner till lagom storlek. Den lade vi på golvet och lade sedan en filt omlott på den med skarven undertill. Sedan kan man ha en eller två kuddar som ryggstöd. Fördelen med detta är att man lätt kan byta filt och örngott efter tvättbehov och humör.

Men vill man ha något mer möbelliknande så kan jag rekommendera IKEAs minivariant av Poäng-stolen, en sådan har sonen också (18 mån) och han gillar den skarpt Den är lite gungig liksom, inte så stel som den ser ut.

• Myspys77

Vi köpte en från Ikea när dottern var drygt ett år och hon gillar den jättemycket. Klättrar upp o ner och sitter en stund o kollar på TV. Tror den kostade 199 och den är jättefin tycker jag!

• Ticktackuck

Finns fina på www.cerock.se .

De har soffor i samma stil i butiken men jag ser dem inte på hemsidan. Kanske om du mailar.

• Niinis

vi har en nalle puh bäddsoffa, köpt på br leksaker men finns på toys r us rekommenderar varmt! sonen fullkomligt älskar den (han är 3 år fick den som 1åring) mjuk och härlig, kan användas länge, tyget tvättbart.

• Sotoo

Jag har köpt 2 från jysk.. Ser ut som poängen från ikea men lite lämpligare tyg på.. inte vit som ikeas e utan röd eller blå..

Super kvalite åxå, inte bara för jag jobbar där, ;)

Har aldrig vippat eller ramlat..

• UnderbaraSöner

Tack för alla svar..var faktiskt och köpte en liten tvåsits soffa till de igår. En mjuk Nalle Puh soffa..kanske inte den snyggaste designen, men ja ville ha den så låg som möjligt och mjuk då..

D vart en tidig julklapp för de börja slita i den så fort vi kom hem, sen upptäckte vi me att d va en bäddsoffa så där ligger de nu och varvar ner innan d dags att sova..

Svar på tråden Soffa/fåtölj till barn? vart finns det?