Min bebis var 7 månader när vi gifte oss nu. Men en liten på bara 1 månad kanske vill bo vid bröstet. Jag skulle försöka ställa in mig på att det kan bli mycket amning, köpa en snygg amningsklänning eller topp och en fin sjal så att du kan ammar diskret på festen, risken är annars att du behöver gå ifrån större del av tiden än du kan sitta med.
sedan kan det ju också sammanfalla med en lång sömnperiod, men det vet man ju inte på förhand.
En bärsjal kan också vara bra att ha, så kan bebisen sitta där och vara nöjd för hoppningsvis. Jag tror att man kan hyra sidenbärsjalar från babydesign.se, köpa kan man hur som helst. Med lite träning så kan man amma "handsfree" med barnet liggande i en ringsjal. Jag ammade faktiskt genom hela julmiddagen med släkten i år *s* - hon låg i sjalen och snuttade i nästan 2 timmar! De flesta trodde att hon bara sov, fastän jag tillochmed sa att hon ammade, men det fanns nog inte på deras världskarta.
På mitt eget bröllop gick jag iväg och ammade, jag var tvungen att ta av hela överdelen på min opraktiska (men fina) klänning. Men då var ju min dotter större och åt mat också, fast det var inte särskilt roligt att det blev så svårt att amma, och jag kände mig lite ledsen över att inte kunna amma så mycket som jag skulle ha gjort med en enklare klänning. Istället skickade jag ut henne gråtande i vagnen med släktingar några gånger, det kändes som det bästa alternativet just då, fast ändå inte riktigt bra.
Med en bebis på bara 1 månad så skulle jag planera kläder och grejer så att det går smidigt att amma flera gånger i timmen.