• rosaemmy

hjälp mig! jag har MISSLYCKATS stort!!!!!

Jag brukar färga mina ögonbryn bruna någon gång i månaden eftersom de annars är typ osynliga och idag var det dags.
    Jag står i godan ro och lägger på färgen, så kommer sonen , har jätte bråttom ska kissa så jag hjälper honom med byxorna och upp på toaletten. Under tiden hinner jag glömma bort vad jag håller på med, och börjar titta till blommorna i badrummet...... tiden går... och nu är mina ögonbryn SVARTA. Jag är rödblond i håret och ljus i hyn så jag ser ju hel knäpp ut!!!
    Kan man bleka ögonbrynen efter en färgning???? behöver många tips och råd nu!!

• Svar på tråden hjälp mig! jag har MISSLYCKATS stort!!!!!
  • Lady Tess

kan du inte klippa brynen lite?? jag brukar "frisera" mina lite vid färgning!

♥ William 04-10-18 ♥
  • Ingelalala

Har hört att man ska kunna ta aska, från en cigarett och gnugga med. Har dock aldrig provat.

• rosaemmy

jag har typ inga bryn heller, är väldigt tunnhårig just där! så klippa går inte, då blir jag helt utan ögonbryn =)

• gloss

prova att gnugga med ansiktsvatten eller om du har någon peeling hemma. Annars får du väl pudra dom lite tills det värsta är borta :)

• Syskonskaran

Jag skulle nog gå till en frisör eller skönhetssalong där de färgar ögonbryn. Det går säkert att lösa, men ta hjälp av experter...
    Jag har hört otaliga historier om folk som har provat att bleka ett redan färgat hår med resultat att håret blivit grönt, grått, orange, gul...
    Lycka till!

• rosaemmy

pudra funkar kanske... tack! fler som har ideer?

• Önskan

Tvätta, tvätta och på med balsam och gnugga och skölj ur. När man har färgat håret har jag för mig att man inte ska ha balsam i för att det drar ur färgen i början. Kanske kan det hjälpa något? Jag tyckte det iallafall när jag gjort samma som du gjorde. Tvättade nog ögonbrynen i en halvtimme, tyckte att de blev lite blekare....

• LinksMamma

gnugga in citron! men se upp så du inte får i ögonen, ajaj!

• rosaemmy

vill nu meddela att jag nu lyckats fått ner färgen betydligt. det tips som fungerade bäst var citron! tackar!

Svar på tråden hjälp mig! jag har MISSLYCKATS stort!!!!!