• Myrna

Vilka leksaker tycker era 18-månaders mest om?

Hjälp vad tiden går!

Efter en titt i leksakslådan har jag insett att min ett och ett halvt år gamla son nog har vuxit ifrån det mesta som finns i låda (mycket skallror och dylikt).

Dax för uppdatering lagom till jul och tips mottages därför tacksamt!

Eftersom prylar inte är allt tar jag tacksamt emot tips på lekar också!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vilka leksaker tycker era 18-månaders mest om?
  • herilane

Min tjej är visserligen lite yngre än din (14 månader) men hon tycker jättemycket om sin Wheely Bug.
    www.wheelybug.info/resellers/default.asp

Bollar är bra.

Resten av hennes leksaker kommer nog att bli tråkiga om ett tag och kanske redan är för "bebisaktiga" för en 18-månaders (plastburkar att lägga i varandra, sorteringslåda å sånt) men jag tror inte att hon kommer att växa ifrån sin Wheely Bug.

• ELJEN

Min dotter tycker om att dansa till musik. Finns bra barnvisor som man kan dansa och göra rörelser till. En liten bil som hon åker omkring på. En liten spis med fikagrejjor som hon vill bjuda på.

• Grus grus

Vår dotter är 19 månader gammal och det är bara byggklossar och leksaksbilar som gäller. Vi bygger torn, och det är jätteroligt att rasa! Sedan kör vi med hennes bilar och krockar med fötterna. Det blir glada tjut! Ibland när hon leker själv ser jag hur hon kör på sina egna fötter och skrattar för sig själv. Men favoriterna är ändå helt klart byggklossarna. Både själv, och tillsammans med någon.

Mamma till Lovis!
  • KimberlysMamma

Min dotter på 17månader älskar sin bobbycar,pennor att rita,en sån där liten synth(eller hur det stavas) bollar och alla tänkbara gosedjurGlad

• ThereseJ

hej! min son (20 månader) älskar att leka med vanliga plåtbilar och "laga" mat men han har en storebror på 4,5 år och han ser väll vad han gör också.

• KimberlysMamma

glömde-leka med bilar är också en favotit-stora som små =)        

• Samach

Min tjej är 18 månader idag. Hon gillar mest att sjunga till bilder i "vita barnkammarboken" - tomten och haren och hoppe hare.

• Myrna

Tack för alla tips!

Har precis fått en "bonusmånad" föräldraledighet innan dagisinksolning eftersom min sambo har börjat jobba igen. Det är verkligen jättekul att få umgås med honom nu när han är äldre men han kräver ju lite mer än när jag var hemma sist för åtta månader sedan!

• mrsjling

Min 18 månaders son älskar Brios Clown, den man staplar träklossar på varandra. Han kan hålla på hela dagarna med den. Sen gillar han Ikeas bondgård i tyg med massa djur. Sist men inte minst en stor bil (typ bobbycar).

Till julklapp har vi köpt en Micki spis och kastrullset. Jag tror han kommer gilla det.

• Ticktackuck

Precis som föregående "talare" skrev. En spis är en bra grej.

Svar på tråden Vilka leksaker tycker era 18-månaders mest om?