• Krinlan

Vill ha barn!

Jag fattar inte,jag och min sambo har försökt nu i 2år snart och det har inte inte hänt nått än.
    Vi igång med en utredning nu men jag orkar inte med alla sjukhus och alla prover som ska göras. Varför kan det inte gå den naturliga vägen, vad har jag gjort för fel?
    Jag har ägglossning som jag ska för det har vi redan kollat, så nu ska vi kolla min sambo om hans "Män" simmar som dom ska.

Är det någon som har några råd på vad man kan göra som kan öka chanserna på graviditet?
    Eller tips på vad som helst, är desperat!

/en förvirrad icke mamma!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-06 00:38:55:
    Säg inte att jag blir van sjukhus, jag har varit där i många år så jag vet hur det är!
    Och säg inte att jag ska ligga upp och ner m.m vi har provat allt.

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-06 17:03:24:
    Är det någon som vet om man får första Provrörsbefrukningen gratis?
    jag har hört det, men är inte säker.
    Eller är det någon som vet hur mycket det kostar?

• Svar på tråden Vill ha barn!
  • Ensamamma

kanske just att du e desperat som gör det... om det inte finns några "fel" så är det så.. tyvärr så har ju andra det svårare..

ett tips är att lägga av med fl, kompisen blev gravid när hon struntade i att älta hela grejen.

massor med lyckoönskningar

• Änglatrumpeten

jag har hållt på i 2½ år.

Testa folsyra,gele,ligga med baken högt upp efter sex, varannan dag sex under äl,jag testar o testar men ändå växer det inget här vi sitter i samma slöa båt

• Anne M

Jag håller tummarna för er, men om ni försökt så länge utan resultat, så behöver ni kanske hjälp på vägen, IVF.

Vi väntade i 6 år på ett , 6 långa år av sorg, smärta, uppgivenhet...
    Vår dotter är frukten av vårt tredje IVF-försök.

Kram

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Teskedsmamman

Rent krasst kan det vara så att ni helt enkelt inte fungerar ihop.

Min exman och jag höll på i nästan 7 år att bli gravida, vi orkade inte mer sedan och skilde oss, båda två var friska enligt alla utredningar och det fanns inget som skulle förhindra att vi blev gravida.

6 mån efter vår separation blir hans nya flickvän gravid och de får ytterligare ett barn som jag vet om. Jag själv har varit gravid 6 gånger! och har 3 barn idag.... vi passade inte ihop helt enkelt...

Vad jag menar är att det behöver inte finnas några fel på er....

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Kwela

Jag tillhör då de som inte tror på att "lägga av med FL" kan göra någon gravid. Sådana kommentarer kommer bara från människor som inte har en aning om vad detta innebär.

Jag förstår din frustration. Vi har försökt i 3 år snart. Mitt bästa tips till dig är att göra färdigt utredningen och kämpa vidare. Det är inte lätt men det är bättre än att ge upp. Du klarar det! Efter ett tag blir man van vid allt. Sjukhusbesök och position i gynstolen blir en del av vardagen Kanske inte den roligaste.

Om du har möjlighet försök att hitta ngn att samtala med som kan hjälpa dig med vardagen. Det har hjälpt mig.

Jag önskar dig verkligen lycka till och att din väntan och längtan snart är över.

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
  • Kwela

Å snälla teskedsgumman förstår du inte att dina kommentarer svider. Enligt utbildade läkare inom området finns det inget som heter att man inte "passar ihop". Jag förlitar mig till dem.

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
  • Teskedsmamman
    Kwela skrev 2007-12-05 22:33:02 följande:
    Å snälla teskedsgumman förstår du inte att dina kommentarer svider. Enligt utbildade läkare inom området finns det inget som heter att man inte "passar ihop". Jag förlitar mig till dem.
    GIVETVIS vet jag att det svider, jag led i 10 år pga av det! 6 år som klassad ofrivilligt barnlös! Men man ska inte undanhålla sanningen heller tycker jag.

Dessutom var det våra läkare som sa att antagligen var det vår kemiska beskaffning som gjorde att vi inte blev gravida. Mao så trodde läkarna långt innan det bekräftades att det var så. Det beror helt på vilka läkare man går hos. Jag har träffat på fler läkare som säger samma sak. Utbildade läkare har alltså sagt till mig att det finns nåt som heter "passar inte ihop"
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • nibban

jag och min sambo har försökt bli gravida i 1 1/2 års tid ska nu börja en utredning i början av januari.. Jag vet oxå att jag har äl, hoppaws verkligen att dom kan hjälpa oss.. Har oxå snart givit upp hoppet.. Men när jag läser här att man kanske inte passar ihop??? vad händer då?? kan jag då aldrig få några älskade barn med den mannen jag älskar över allt annat på jorden???

Lycka till alla!!! vi håller tummarna för varandra!!!

• Nattis

Lycka till!
    Jag vet precis hur du känner det. Jag oh min älskade make har käpat i 5 år nu att bli tre.
    Alla sjukhusbesäk och undersäkningar är jättetuffa och jobbiga. men det blir man van med hur kläppt det än låter. Jag bärjade att skriva böogg om våran resa att bli mamma och pappa. Som har blivit en bärjan till en hel bok i dag :).
    Lycka till nu
    Kram/N

• Nattis
    Nattis skrev 2007-12-06 00:31:37 följande:
    Lycka till!Jag vet precis hur du känner det. Jag oh min älskade make har käpat i 5 år nu att bli tre. Alla sjukhusbesäk och undersäkningar är jättetuffa och jobbiga. men det blir man van med hur kläppt det än låter. Jag bärjade att skriva böogg om våran resa att bli mamma och pappa. Som har blivit en bärjan till en hel bok i dag :).Lycka till nuKram/N
    Blog ska det stå. Börjar bli trätt nu..
    Och så ska det stå Knäpp
Svar på tråden Vill ha barn!