UWO BaraJag
Tack för ditt långa svar
Då förstår jag vad folk menade med att ta hjälp av andra

Idag va jag en kompis på stan och det va skönt att kunna komma ut och samtidigt ge pappan lite ledigt. Tidigare har jag bara vågat ge mig ut tillsammans med honom.
Just nu känns amningen ganska ok. Men de är fortfarande missnöjda ibland på eftermiddagen och då ger vi ersättning om vi inte orkar mer gnäll.
Jag va lite osäker på om de fick i sig tillräckligt på natten eftersom jag bara stoppar in bröstet i munnen på den som är hungrig och sen somnar om. Men jag har pratar med bvc sköterskan och hon trodde att det inte var någon fara eftersom de sover så pass länge efteråt och går upp normalt i vikt. Hon tyckte även att det kanske var viktigare att vi fick sova bra än att det fick i sig stora mål just på natten. Gör jag på detta sätt får vi sova ungefär som innan graviditeten och det är guld värt. Så det är skönt att våga göra så med gott samvete.
Jag kommer nog aldrig sluta helt mer ersättning. Jag vill kunna göra kortare ärenden och veta att det finns mat som pappan kan ge om det blir kris. Men jag hoppas att vi kan sluta med den vardagliga ersättningen snart. Just nu verkar de ju va inne i en jobbig tillväxt period så det kanske inte är aktuellt de närmsta dagarna. Men sen
Nu när vi gett upp tanken på att ha dem i spjälsängen så sover vi jätte länge. 4-6 timmar i sträck och sen bara 1-2 min vaket innan vi kan somna om igen. Jag kan sova jätte bra. Men pappan blir lite stel av att sova i nästan samma ställning hela natten. Tyvärr skulle det inte fungera om han osv i ett annat rum/säng. Vi måste nämligen ha en varsin tvilling (de vill ju sova så nära) hos oss. När den som sover med pappan vill amma så byter vi helt enkelt plats i sängen. Då är det bäst om de är osynkade . Vaknar båda samtidigt måste jag nämligen gå upp och dubbelamma och då tar det mycket längre tid innan vi kan somna om igen.
Jag hoppas verkligen fortsätter fungera så som det gör. Men det är ju förtåss jobbigt om min sambo ska tycka att det är obekvämt så förhoppningsvis kommer de kunna flytta till egen säng någon gång iaf.
mica05
Smart med sängen

Än så länge så får vi plats i våran. Men vi får se hur dte bölir sen. Förhoppningsvis kan de sova i egen säng någång framöver iaf.
Tyvärr tror jag att våra blivit lite lata med ammningen eftersom de fått flaska sen födseln. Men jag hoppas att det inte blir värre iaf.
tack för ditt svar!