Var lugn, lita på dig själv.
Det som är allra viktigast i "lärarens" kriterier är att han/hon känner sig TRYGG med att sitta med dig bakom ratten. Att det känns som att du har koll på läget och kan hantera alla situationer utan problem. Det är alltid nr 1. Så kör säkert.
Under min uppkörning hade vi väldigt trevligt, pratade semester och annat vardagligt. Jag körde väldigt säkert och var uppmärksam. Men vid ett tillfälle där vägen var avstängd (vilket jag sett förut men glömt) var jag ouppmärksam och såg detta försent varpå jag blev lite förvånad, svängde och tappade fart = motorstopp. Men efter som att jag inte blev stressad, upprörd eller förvirrad utan genast, i farnet startade om bilen och körde vidare så var det inga problem alls att få körkortet. Hon bad mig vara mer uppmärksam i min körning men men jag hanterade situationen perfekt vilket bara var ett plus i kanten.
Vad som än händer, hantera det lugnt och sansat och tro inte att du "förlorat" pga att du gjort ett misstag. Det gör alla. En person med nytaget körkort är INTE en vad förare och INTE fullärd. Du har år framför dig av misstag och erfarenhet.
Var en trygg, sansad och glad person.