• linus mam

Köksluckor

Håller på att renovera huset vi har köpt.
    Har dock svårt att bestämma oss för köksluckorna, tycker inte att vi hittar "rätt". Egentligen vill vi ha ekluckor men vi kommer ha ekparkett o ekbänkskivor så det blir för mkt ek då. Är lite inne på gammaldags vita, gräddvit kanske det heter eller beigievit, får vara fönster på men enkla sådana som inte direkt samlar damm. Går annars bra med andra träslag såsom ask..

Någon som har förslag vore toppen! O vart ni köpt/vet att det finns???

Hoppas på snabba svar

• Svar på tråden Köksluckor
  • Champagne

Vi har ekgolv och ekbänkskiva. Luckorna är vita (bilder finns i mitt galleri) och det bryter fint mot golvet och bänkskivan. Att bara ha ek i allting ser nog rätt konstigt ut, jag har en kompis som har ekgolv, och ekluckor. Bänkskivan är grå och kaklet likaså. Det ser snyggt ut

• Lillagumsi

Om du har ett ganska ljust kök tror jag att det hade varit snyggt med svart köksluckor. Låter konstigt jag vet men när jag såg det föll jag för det. Själv fanns det ek luckor i detta hus när vi flyttade in.

• linus mam

Mkt fint Jag har kollat på dina luckor, måste man konstant rengöra dessa? Har även sett de som är gråvita men de har så mkt fönster o lite plottriga o det är nog jobbigt att hålla rent speciellt när man har småbarn Vi ska mest ha lådor eftersom vi ska ha induktionshäll i köksön med lådor runt samt lite baraktigt. Verkar vara inne nu med att ha tallrikar i lådor osv, men ser det konstigt ut kompletterar vi med fler överskåp

Vi har ett sutteränghus o när man kommer upp från bottenvåningen kommer man upp till köket med en liknade spaljé som du sökte tips för Den är halva er, på höjden. Och vi fick arkitekttips att klä in den så det blir en vägg, (halva er isådanafall). Jag ska prata med honom igen minns inte riktigt hur det var, vill du ha tips om den från arkitekt? Inte snobbigt alltså, vi har en bekant som hjälper oss gratis

Grand Cru skrev 2007-12-06 09:45:53 följande:

Vi har ekgolv och ekbänkskiva. Luckorna är vita (bilder finns i mitt galleri) och det bryter fint mot golvet och bänkskivan. Att bara ha ek i allting ser nog rätt konstigt ut, jag har en kompis som har ekgolv, och ekluckor. Bänkskivan är grå och kaklet likaså. Det ser snyggt ut
  • linus mam

Jo kollat på Ikea, tycker dog inte dom har så stort urval ..

061104 skrev 2007-12-06 09:54:05 följande:
    Har du kollat på IKEA?
  • linus mam

Jo vi har med tänkt den tanken, men som kom vi fram till att försöka satsa på något som håller längre i tiden, alltså inte bara trend. Men snyggt är det

Lillagumsi skrev 2007-12-06 10:39:21 följande:
    Om du har ett ganska ljust kök tror jag att det hade varit snyggt med svart köksluckor. Låter konstigt jag vet men när jag såg det föll jag för det. Själv fanns det ek luckor i detta hus när vi flyttade in.
Svar på tråden Köksluckor